Hilko Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Sitter å ser på hus, og noen hus får man jo kjøpt såkalt nøkkelferdige, men hva med de husene man kan kjøpe fra 500000,- og oppover, men som man må sette opp selv? Noen som har erfaringer med dette, eller vet hvor mye det koster å sette opp?
Mrs Smith Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 (endret) Tja vårt hus kostet 6,7 mill inkl tomt. Det er jo nesten umulig å svare på spm. ditt. Du må kontakte husleverandør for å få et kostnadsoverslag. 2,5 ganger prislisten er visst en tommelfingerregel ? Så må dere legge til tomt, graving, off gebyrer ++ Endret 10. januar 2012 av Mrs Smith
Gjest happyfeet<3 Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Vi bygger hus nå. Så på mye forskjellig ferdighus først men endte opp med å tegne selv sammen m en arkitekt. Snakket med flere ferdighus-levrandører og fikk beskjed om at man må som regel plusse på 1 mill hvertfall på den prisen det står i katalogen (man skal jo som regel endre på et el annet og oppgradere etc). Men i tillegg kommer jo tomtekostnader, søknad til kommunen, utgraving og opparbeiding av tomt og grunnmur eller støp av såle. Vi havner totalt på 4,3 ca, et normalt hus på 160 kvm, ingen egeninnsats. Blir ikke dyrere å Gjøre det på denne måten, men mye jobb til tider da, anbud som hentes inn og mange tråder å dra i rundt oppstart:)
Jullia Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Vi har netopp bygd et lite hus. Med graving og hus minus tomt kostet det 2,6 helt ferdig. Men det er et enkelt lite hus på 150 kvadrat.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Vi er husbyggere nå.. Og vi setter opp et innholdsrikt hus på 155 kvm.. Til deg som kategoriserer 150 kvm som lite, det er et middels stort hus. Budsjettet vårt er romslig oppsatt og er på en total sum 2.6 mill. Vi var heldig med tomten, betalte ikke mer enn 45.000 for den da det var en gammel utskilt kommunal tomt fra 80`tallet som ikke har blitt oppjustert i pris.. Fått meglertaks på den nå, og den er på 230.000,- Jeg har en blogg om husbyggingen viss du vil se: www.drommeboden.blogspot.com Vi angrer iallefall ikke på valget om å bygge selv, gleder oss til innflytting i sommer
Mammarama=) Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Vi bygger hus nå.. Stort hus 350 kvm (med utleieleilighet ..) Jeg arvet tomten så den har vi kun betalt litt skatt på.. Huset kommer på 4,7 mill da har vi brukt 1 mill i opparbeiding av tomten som var skråtomt og måtte lø opp mur.Så selve huset 3,7.. Men vi har tegnet det selv i lag med arkitekt, så det har kanskje noe å si...
Hilko Skrevet 11. januar 2012 Forfatter #7 Skrevet 11. januar 2012 Okej, jeg er ikke i nærheten av de prisklassene dere bygger hus i ser jeg ;P Men det er fint med tilbakemeldinger! Forresten spennende blogg Mor til mine2, lykke til med husbygging dere som driver på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå