Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #1 Skrevet 10. januar 2012 Har to barn fra før av, så skal vel ikke klage. Har gått uten prevensjon siden november 2010, aborterte to ganger i sommer noe som gjør ting ekstra sårbart. Nå er det mange jeg kjenner som går gravid, og min søster og en kollega som er gravid snakker om det hele tiden til meg, spør mye om ting i rundt graviditeten, jeg er glad på deres vegne, men skulle nok mest ønske de ikke hadde snakket sååå mye om det, klarer ikke å si det til de hvordan jeg har det, så biter det i meg.
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Jeg skjønner deg veldig godt, selv om du har barn fra før. Da vi fikk vårt første barn fikk vi beskjed om at vi ikke kunne få flere. Selv om jeg var overlykkelig for henne, så følte jeg også en stor sorg ved å ikke kunne få flere. I tillegg spurte alle hele tiden når kommer nr 2, hun skal vel ikke være enebarn osv.... Heldigvis har jeg klart å bli gravid igjen, men tror folk ikke tenker at det kan være et problem hvis man har barn fra før. Og noe av det "verste" er å se andre bli gravide på null komma niks. Ja, det er sikkert egoistisk å tenke slik, men man kan ikke alltid styre følelsene sine. Jeg klarte heller ikke å si hvordan jeg hadde det til noen, men tror kanskje det er best hvis du får mannet deg opp til det. Spesielt til din søster! Men husk at man lever litt i sin egen lille boble når man er gravid, og da ønsker man jo å dele det meste med sine nærmeste. Så hadde de visst hvordan du føler, ville de nok tatt litt mer hensyn. Lykke til, så håper jeg det klaffer for dere etterhvert:)
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Jeg skjønner hvordan du har det. Vi strevde en stund med andremann og det føltes tungt å se andre bli gravide på et blunk. Nå skal vi straks i gang med tredje og siste, og jeg gruer meg allerede til det jeg forventer blir en over gjennomsnittet prøvetid hvor hver dag består av mange tunge og vonde tanker om jeg vil klare å bli gravid, misunnelse på de som blir det lett, fokus på EL, når jeg kan teste, tyde testene, temping og ikke minst timing av sex og å føle at man må ha det selv om man kanskje er sliten den dagen fordi det må klaffe med EL. Jeg er også en sånn som ikke deler slike personlige ting med andre, så jeg holder det i meg og lider i det stille. Lykke til, håper vi begge lykkes fort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå