Gå til innhold

Utdannelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg strøk på matematikk i videregående. Sitter nå med null utdannelse, siden det siste året ikke ble fullført (pga stryk matte eksamen). Har prøvd å søke meg inn på vgs igjen bare for å ta det ene faget, slik at jeg evt kan gå inn i høyskole, men kommer ikke inn siden jeg har brukt opp min rett. Sliter veldig med matte, klarer ikke å forstå det :-( Har heller ingen som kan hjelpe meg. Derfor tror jeg at nettstudier kan bli vanskelig.

Føler dette er helt håpløst siden jeg har så veldig lyst til å fortsette utdannelsen min. Særlig nå som vi har blitt foreldre.

Noen som har noen tips til meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dette en utdannelse hvor matte er VELDIG viktig? For i så fall må du jo nesten bare jobbe ræva av deg og sørge for at du klarer det.

Om matte ikke anses som viktig i yrket, kan du søke om fritak =) Da slipper du hele faget =)

Skrevet

Nå er ikke jeg HI, men lurer litt på det med fritak. Hvordan funker det, og hvor henvender man seg? Hva skal til for å få fritak?

Har aldri hørt at det er mulig, jeg mangler også matte for å få generell studiekompetanse.

Skrevet

Jeg lurer på om jeg ringer ned til utdanningskontoret og hører hvordan man går frem, er mange år siden jeg skulle fått gjort dette, huff. Del gjerne hva du finner ut av anonym 09:29!

HI

Skrevet

Tror ikke matte er super relevant for videre utdannelse, men jeg visste ikke det med fritak. Ellers får jeg jo bare jobbe ræva av meg som du sier, men skulle gjerne da hatt en lærer å forholdt meg til når det stokker seg helt sammen. Prøvde virkelig sist å se, hehe... Kanskje jeg er tallblind.

Skrevet

I Oslo har de flere skoler som satser på elever som tar opp fag fra videregående. Da kan man melde seg opp et eller flere fag man ønsker å ta og få hjelp i dem. Aner ikke hvordan det fungerer med undervisning ol, for jeg har ikke gått der selv, men det henger stadig vekk reklame for det på t-banen ol. Nå vet jeg ikke hvor du bor HI, men det er helt sikkert noe tilsvarende andre steder i landet også.

Jeg ville også tatt kontakt med de videregående skolene i området du bor å høre om det er noen mulighet for å følge matteundervisningen, det kan jo være de har plass i en matteklasse selvom de i prinsippet ikke har plass til en "hel" elev. Tipper rådgiver på skolen er et greit sted å begynne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...