soleia Skrevet 10. januar 2012 #2 Skrevet 10. januar 2012 Sharan har "vanleg" størrelse på ekstraseta, og litt plass til bagasje ved sida av. Men den er ikkje billege, og eldre modellar (før 2007?) har hatt mykje problem. Touran er ein meir problemfri bil, men seta er lave og passar best til barn. Desse seta ligg nedfelte i bilen og kan slåast opp når ein får behov. Trur seta i sharan vert teke ut når dei ikkje er i bruk, har iallefall vore slik før. Så om de skal bruke dei to ekstra seta jevnlig til større personar og treng å ha litt plass (ikkje mykje) til bagasje, (ein treng uansett takboks om ein legg ut på langtur)- og ikkje minst har råd til det, så kan de gå for ein nyare Sharan. Den nye Sharanen har og skyvedører, noko eg godt kunne ynskje meg. Om ekstraseta fortrinnsvis vil bli brukt av barn ville eg kanskje nøgd meg med Touran. Eller, me valde heller Ford s-max framfor Touran, bla på grunn av betre køyreeigenskapar og skryt frå nøgde s-max eigarar. Den er bittelitt større enn Touran, men har same setesystem. Ford har og Galaxy som tilsvarar Sharan. Dei blei tidlegare (inntil 2007?) laga på same fabrikk, som desverre laga ein del problembilar.
☀ Lille prinsesse - juli2011 ☀ Skrevet 10. januar 2012 #3 Skrevet 10. januar 2012 Sikker på at dere trenger 7-seter? Det trodde vi også, men på 6 måneder er det faktisk bare 2 ganger vi har hatt behov for mer enn 1 bil, da har vi tatt begge bilene. Og vi skal aldri langt likevel. Men nå har vi barn i alderen 0-15 år da, så alle er ikke med hver gang
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #4 Skrevet 10. januar 2012 Jeg vet hvordan du har det. Som oftest er det et typisk ungdomsoprør og går over. Mitt råd er å prøve rolige samtaler, det er ikke lett, men vi har som foreldre en tendens til å snakke til tenåringer som de fortsatt er små barn og dette oppleves frusterende for de unge. Ellers brukte jeg mail et par ganger og fikk lange, dype svar tilbake....Lykke til :-) Men etter 2007 er det mye problemer da? Vi trenger 7 seter fordi vi ventet vårt fjerde barn. (Trenger å bruke 6seter i hverdagen). Vil det være plass til barnevogn i touranen ved bruk av 6seter?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #5 Skrevet 10. januar 2012 Vi har valgt Ford S-max, der er det god plass til flere barneseter, litt plass til baggasje og med skiboks kan vi til og med ta med alle våre fire barn på ferie
Gjest Hercule Poirot Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Velg i alle fall ikke Touran! Da har dere plass til enten passasjerer eller bagasje, ikke begge deler. Litt bedre i S-max, men i ditt tilfelle ville jeg nok absolutt gått for Ford Galaxy eller VW Sharan. Da har du plass til både passasjerer og bagasje. De litt nyere modellene av disse bilene er ikke problembiler slik de gamle var.
soleia Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Ford Galaxy i den nye utgåva frå 2007 og framover skal ha grei kvalitet. Det er ikkje så lenge sidan Sharan kom i ny utgåve, så eg ville sjekka nærare kva årsmodell som er grei der. Du får nok med deg paraplytrille i Touran, men ikkje så mykje meir. Ville teke med meg vogn og sjekka Sharan eller Galaxy, er litt usikker på kva du vil få plass til. (hugs at ei ny og mindre plasskrevande vogn kostar mindre enn ein større bil...)
Miss Dynamite Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Du kan også velge Volvo xc 90. 7seter. Sykt at JEG anbefaler noe annet enn tysk, hehe, men den er veldig bra denne altså, på tross av at den er svensk. og med 7 seter oppe, blir det iallfall plass til en vogn baki
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #9 Skrevet 10. januar 2012 Med 4 barn er nok en caravelle/ multivan best, dersom du har så små barn at du trenger plass til alle d meste av tiden. Da får du plass til 4 barn og vogn og bagasje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå