Gå til innhold

Priser på eiendomsmegler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal selge vår leilighet å fikk ett pris tilbud fra dnb i dag på ca 50 000kr. Vet dere om noen steder man kan få det billigere? Det går jo ikke på str på leiligeheten så det spiller ingen rolle om du har liten leilighet eller stor hus, vistnok. Hvor mye betalte dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart det går på størrelse på boligen! Eller altså, det går på verdi av boligen, så størrelsen spiller en stor rolle. 50.000 hørtes veldig billig ut! Med mindre det er knøtt liten leiligheten ville jeg vært godt fornøyd! Men det er alltids lurt å innhente flere tilbud :)

Skrevet

Han fra dnb dom var her i går sa at det spiller igen rolle hvor stor leiligheten var. For prisen for å innhente informasjon, papir jobben osv var den samme, sa han da:p ja leiligeheten er bare 44, så syntes 50 000kr var mye jeg:p

hi

Skrevet

Det kommer ann på hva den prisen inkudere. Om det feks ikke inkluderer annonse på finn.no så er det ikke særlig billig for det er tross alt finn folk går inn på når de skal kjøpe bolig. Blir boligen lagt ut i avisen? Eller blir boligen bare lagt ut på meglerfirmaet hjemmeside?

Jepp priser på meglere kan varriere ganske stort men det kommer også ann på hva slags "pakke" du velger.

Skrevet

vi brukte boa eiendomsmegler. vi kjøpte sånn pk til 25000 kr. da var det med alt av pairer. + 2 visninger med megler. fotograf, alt man trenger,

så skulle de ha prosent for hva leiligheten ble solgt for. vi betalte totalt 70.000kr. leiligheten ble solgt for 390.000kr,. ikke alle verden,

megler er dyrt.

min mor hadde dnb, og hadde også sånn pk pris. hun betalte 126.000 kr for leiligheten sin til megler. leiligheten hennes gikk for 590.000kr.

hør litt rundt. tror det avhenger av hvor du bor litt og på hvilket kontor og hvem megler du får også,..

Skrevet

"Gutta er ute og puppene henger" vet du, det har jeg faktisk ikke tenkt på. Det må jeg undersøke ja! Som dere skjønner er jeg veldig ny på dette området, første gang vi selger.

Oi 126 000kr!!! Gud.. Denne leiligheten er bare verdt 300 000kr. Shit. Ser jeg må undersøke litt rundt omkring ja.. TAKK for tips begge to:)

hi

Skrevet

det kan hende han mener at så lenge den er under en viss antall m2/verdi så har det ingenting å si. Da går man under minsteprisen uansett. Men det blir billigere i % med større bolig, nettopp pga det han sier. Du får aldri i verden solgt et helt hus for 50.000. Men jeg er enig i kommentarere over her at dette bør inkludere annonsering og visninger. Gjør det det er det en god pris :) takst og foto er ganske vanlig at kommer utenom. Også annonsering i avis, som er svindyrt i forhold til nettet.

44m2 er forresten ikke bittelite, jeg tenkte mer sånn 15-20m2 :)

Skrevet

hehe å ja, syntes 44m2 er veldig lite jeg da:p hehe men ser den:)

ok takst var vi forbredt på kom utenom, men trodde foto var med i den summen jeg?! Ser jo det at jeg må innhente endel informasjon om hva denne prisen innebærer jah;) avis er ikke noe must for vår del, heller finn.no. Vet ikke om de ordner det jeg, eller om det er vi som må betale. det koster vell ikke mye uansett å få det ut på finn.no men... :)

håper vi får lånebevis (venter spent på tilbakemelding fra banken), å ett større bosted etterhvert:) vi håper jo på flere familiemedlemmer etterhvert når fast jobb ol er i boks også :)

Alle tips mottas med TAAAKK :)

HI

Skrevet

Vi solgte to leiligheter, begge på rundt 50m2 i fjor, en i Trondheim og en i Oslo, og betalte et sted mellom 70 og 80 000 kr til megler for hver av dem. Da betaler man for en "markedsføringspakke" i tillegg til provisjon. Vi opplevde at de fleste meglerne tok omtrent samme pris, men var noen som ga veldig lave priser for å få et oppdrag, men da bør man også være oppmerksom på at jobben de gjør ofte tilsvarer prisen...

Generelt er vi veldig kritiske til eiendomsmeglere da de ikke kan betegnes som meglere, men er selgere. De skal selge boligen for deg. Vi hadde nok solgt selv om vi hadde hatt tid til å ta oss av det, det krever endel å gjøre det selv. Vi gikk også på en bommert med den ene megleren som lovte gull og grønne skoger men rett og slett ikke gjorde jobben sin, så i det tilfellet fikk vi gå ut av avtalen (etter krangling og en megler som slang på telefonen og videre samtaler med daglig leder for den avdelinga megler jobbet for) og solgte noe senere med en annen megler fra et annet firma.

Anbefaler at du holder auditions med flere meglere. Kontakt minst tre! Og så velger du den megleren du ville kjøpt boligen din av :-) Vet ikke hvor mye boligen din er verdt, men en god megler (selger...) klarer faktisk å gjøre flere interessenter villige til å legge inn bud, og vips så tjener du raskt inn de pengene du måtte ut med! Og ikke undervurder verdien av fine bilder og et lekkert prospekt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...