Gå til innhold

Noen med erfaring med barn og tics/rykninger i øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår på 5 år har plutselig begynt å få rykninger/tics i øynene. Det startet som litt, men i dag har det vært ganske ille!!

Jeg synes ikke dette er noe ålreit, og er redd for at dette skal skape hindre for han fremover/mobbing etc.

Noen som vet om dette er noe som kan gå over av seg selv??

Finnes det noen behandling bortsett fra medisiner?

Min bror har også slitt med dette.... Håper så inderlig at den gode lille gutten min slipper det samme... :-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eldste sønn begynte med dette da han var 2,5 år. Jeg tok han med til øyelege, for jeg trodde han hadde problemer med synet. Det hadde han ikke.

Besteforeldre og faren sa det bare var "uvaner", men da han var åtte år ba jeg om å få han utredet fir Tourettes syndrom.

Jeg ble mer og mer overbevist om at dette ligger i min familie, og han fikk ganske kjapt diagnosen.

Nå er det ikke tics som gar vært hans problem, men heller det at han "mangler" litt sosiale antenner... Det har begynt å rette på seg nå, heldigvis.

Men enkelte tics har han bestandig, og noen varierer med stress og skole.

Skrevet

Les litt om Tourette's.

Jeg har selv barn med det.

Skrevet

Takk for svar.

Tror egentlig ikke han har Tourettes heller. Ingenting av de andre tingene stemmer. Han har ikke ADHD, ikke konsentrasjonsproblemer el.l.

Er bare disse rykningene.... Bekymrer meg så fælt...!!

HI

Skrevet

Takk for svar.

Tror egentlig ikke han har Tourettes heller. Ingenting av de andre tingene stemmer. Han har ikke ADHD, ikke konsentrasjonsproblemer el.l.

Er bare disse rykningene.... Bekymrer meg så fælt...!!

HI

Gå til fastlegen, som kan henvise deg til habiliteringstjenesten for utredning. Lykke til.

Skrevet

Jeg hadde ticks i et års tid som barn, men det viste seg å være grunnet skjeve hornhinner og langsynthet, noe som resulterte i slitne og tørre øyne.

Skrevet

Sønnen min begynte å blunkte unromalt ofte og mye da han var rundt 5-6 år. Helsesøster kommenterte det en gang vi var der også, uten at jeg hadde sagt noe om det.

Men han sluttet etter et halvt års tid igjen, så det var ihvertfall forbigående på han.

Skrevet

Åhhh. Håper min også slutter av seg selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...