Gå til innhold

En deprimerende oppdagelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, tror jeg har en dårlig dag.

Har tre barn, hvor de to yngste er 5 mnd og 2 år. De har, for å si det mildt, slitt ut mammaen sin i dag.

Så endelig kom de seg i seng, og jeg skulle bare bake brød, vaske et par maskiner klær og legge sammen et par maskiner rene klær og håndklær..

Og der, på badet, mens jeg la håndklær på plass, kom jeg til å kikke i speilet...

Fysj, hvem var den dradde, gamle slitne dama?

Håret halvveis i en hestehale, skittent hår, en gulpeflekk på skuldra.

Rynker rundt øynene og ikke et gram sminke i trynet.

Måtte jo bare, nå angrer jeg selvsagt. Jeg måtte jo bare kikke litt mer på det vraket i speilet, så jeg dro av meg genseren.

Yes. Der var prikken over i'en. Hengepupper og en slapp mage hengende over buksekanten.

Ville bare hyle! Hva f... har skjedd med meg?!?

Sånn rett før jeg gikk rett i kjelleren, måtte jeg på loftet og kikke til urokråkene mine.

Og der lå de skyldige. De som har forårsaket dette forfallet. I sin dypeste søvn.

Så søte at man kan spise dem opp! Og heldige er dem for det;-)

Og så er plutselig alt verdt det likevel.

Men jeg fikk meg en vekker! Nå er det trim på timeplanen, en fornuftig slankekur, en tur til frisøren og et minimum av egenpleie på badet hver dag:-)

(Ikke rart sexlivet er dødt...)

Hilsen "vraket"

Videoannonse
Annonse
Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Et herlig innlegg ;-)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hehe, dagens innlegg ;)

Et fantastisk glimt i en småbarnmors hverdag :)

Lykke til med oppussingsprosjektet - det skal nok ikke så mye til, litt trim og litt sparkel så stråler du snart igjen.

Gled deg med og over gullungene dine, de er verdt hver rynke.

Skrevet

Dette kunne vært meg! Kjenner ikke meg selv igjen etter 3 barn på 4 år. Har startet oppussingsprosjekt her også, håper på bedring innen sommeren:) heldigvis er de små verdt det, nyter denne siste spedbarnstiden!

Lykke til!

Skrevet

Veldig bra innlegg, tror mange kjenner seg igjen!

Flax for disse små at de er så søte, da slipper de unna med det meste:)

Og ingen grunn til fortvilelse. Med en liten innsats får du snart kommentarer som "jøss, skulle ikke tro du hadde barn". :)

Skrevet

Sexlivet trenger da ikke være dødt selv om du ikke ser ut som fotomodell for tiden? I såfall har man en overfladisk mann. Be mannen ta sin del av slitet! (og ikke knytt det til antall ganger sex i måneden du da kommer til å orke å ha).

Du Må ikke bake brød eller ta all klesvasken på en gang. Prioriter heller forhold til mannen i tillegg til barnestell, press litt på at han tar sin del av ansvaret for husarbeid, og la huset flyte litt en stund :)

Skrevet

Det hjelper veldig mye med en tur til frisøren:-) Jeg følte meg omtrent som deg med delvis grått hår selvom jeg er rett over 30år, ca 10cm ettervekst, selvom jeg pleier å farge håret i noe som ligner veldig på min egen farge, alt for langt ustelt hår. I tillegg til at det var alt for lenge siden jeg hadde kjøpt meg nye klær og at fasongen ikke er den samme som før jeg fikk barn...

En tur til frisøren, noen nye gensere og et par nye bukser, litt sminke og en plan om å starte å trene og plutselig føler jeg meg mye freshere med en gang:-) Jeg ser riktignok ikke ut som før jeg fikk barn, men jeg føler meg hvertfall litt bedre.

Og når det gjelder sexlivet, så er det ikke bare hva mannen mener som har noe å si, hvis man føler seg som et vrak, er det ikke lett å tro at en annen kan syns man er deilig og da forsvinner lysten litt også.

Skrevet

Jeg lurer også på hvem den kjerringa i speilet er! "Hvem er du og hva har du gjort med A...?"

Skrevet

Hehe, nesten godt det er flere enn meg som føler seg litt sliten;)

I dag er humøret litt bedre. toåringen har barnehagedag og har hatt en times "overhaling" på badet mens babyen sov.

Er ikke perfekt (aldri vært;)), men resultatet ble MYE bedre enn i går kveld.

Hva sexlivet angår er det nok ikke mannen min det står på. Min manglende lyst skyldes både våkenetter og det jeg så i speilet:)

Og dessuten var han på jobb til seint på kveld:-)

Takk for svar!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...