Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Hvor er det egentlig mest vanlig sat dener plassert i livmoren? med min første var den foranliggende på UL i uke 18, den dekka altså over fødeåpningen... Heldigvis flyttet den seg oppover ettersom livmoren vokste så jeg slapp KS. Den bøle framliggende, altså foran på magen. Nå venter jeg nr. 2 og morkaka er jaggu foran på magen nå også. Litt dumt mht å kjenne liv,men,men...
2 hjertegull :) Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Forrige gang lå den helt øvest i livmora.. Denne gangen ligger den frampå.. Stenger ikke for fødsel.. Jeg er snart halvveis og kjenner fryktelig lite liv ennå.. :/ Kjempedumt, men man kan vel ikke velge..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Her har den ligget på bakveggen ved begge sv.skap
MamaLadyBug Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 aner ikke hva som er mest vanlig men morkaka mi har ligget på bakre vegg i begge svangerskap.
2 hjertegull :) Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Men hvis morkaka ligger forran, og de må utføre keisersnitt av en eller annen grunn, hvordan gjør de det da? Noen som vet?
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #6 Skrevet 10. januar 2012 Hahaa, det er vel ikke så rart at de utfører keisersnitt hvis den ligger forann åpningen! Da kan jo ikke ungen komme ut! Hvordan? På vanlig måte... Lager et snitt nederst i magen og tar ut ungen...
Anonym bruker Skrevet 10. januar 2012 #7 Skrevet 10. januar 2012 Foran på magen. Altså "fremliggende", ikke "foranliggende." Vil tro de tar UL for å se hvor den er og kutter der den ikke er? Aner ikke. Den dekker jo ikke hele magen...
2 hjertegull :) Skrevet 10. januar 2012 #8 Skrevet 10. januar 2012 Anonym #7 : Akkurat det jeg mente.. Forran på magen, ikke forran åpningen Bare lurer for jeg hadde hastesnitt med første, og nå ligger den på framveggen.. Hvis det blir snitt neste gang vil jeg jo helst ikke ha arr midt over navlen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå