Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Gutten min på snart 6 år har mistet sin første tann. På den nye tannen (som er kommet litt opp) er det en misfarging. Er bare på en liten del av den. Ser ut som et belegg av noe slag. Pusser godt, og melketannen han mistet var helt fin. Noe som aner hva dette kan være?
Galskapens overhode Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Tennene ser litt rare ut når de er nye. Jenta mi hadde litt grågule tenner, men nå 2 år senere er de hvite og fine.
*Lissi* Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Men, er det vanlig med to farger? De andre barna mine har ikke hatt det slik..
Fireblade Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Stesønnen min på 7 har missfarge akkurat slik du beskriver på en av tennene som kom opp av de nye og iflg tannlegen så er det emaljeskade som ikke er noe å gjøre med, må bare pusse godt og bruke fluor da den tannen er ekstra utsatt. Det kan komme av en tidligere skade eller arvelig komponent, ikke godt å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå