Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Var som nevnt tidligere i dag på tidlig ul og alt sto bare bra til. Men så sa legen at jeg ikke burde gå noe opp i vekt fordi jeg allerede er overvektig... Men hvordan i alle dager kan jeg unngå det? Det vil jo i teorien si at jeg må slanke meg og det kan jo umulig være sunt for fosteret... Går turer så og si hver dag(ikke de dagene jeg sover mellom nattvaktene) og spiser relativt sunt, men jeg klarer ikke å holde meg til lavkarbo lengre fordi det frister ikke noe særlig... Forslag?
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Hmmm... dei pleie å si maks 8 kg på dei som er overvektig. Er selv overvektig med termin om 28 dager. Har gått opp 5 kg gjennom hele svangerskapet. Men ikke bevisst så lite. Eg spise hver 3 time uansett hvor kvalm eg er. Om de så er bare en drikke yougart, agurk, gulerot. Bare slik kroppen hele tiden skal ha noe å forbrenne. å eg merke jo mindre søvn eg har jo mer søtsugen blir eg, så eg passe på å sove masse slik det ikke skjer for da frister de ikke med snop eller noe. (Men de trenge ikke bety de samme for deg, som meg) Gå småturer hele tiden, men og pass på å hvile når du kjenne kroppen trenge de. Vist du ikke spiser hver 3 time går kroppen inn i sparemodus å spare på alt du spiser og du vil ijen da gå en del opp i vekt. Eller vist du er av den typen som spiser mye så spis til du kjenner deg mett men ikke vonde i magen, å HUSK alltid drikk mye vann. De gir og en metthetsfølelse. Gjerne ha en sitron eller agurk oppi.
2 hjertegull :) Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Meld deg på et grete roede kurs! de har egne kurs for gravide og ammende, og hvis ikke får du spesialtilpasset opplegg på et vanlig kurs.. det virker, og det er virkelig verdt det..! fokuset blir ikke på å gå ned i vekt når du er gravid, men å ikke gå opp! Annbefales sterkt
turbooglykkelig Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Hei! Nå vet jeg jo ikke hvor overvektig du faktisk er, men nei - du skal ikke slanke deg! Ikke på den tøffe, depressive diett-måten i hvertfall! Men det er nok lurt om du forsøker å spise sunt, mindre og heller flere måltider og at du holder deg litt aktiv. Jeg er ikke spesielt overvektig, men har tydeligvis litt å gå på til vanlig... Jeg har kun gått opp 2-4 kg i mine foregående 2 svangerskap, og har til nå gått opp 1,5 kg (28. uke) ved kun at jeg spiser litt sunnere enn ellers. Jeg er veldig glad i vin og kos, som jeg (naturlig og etter kroppens ønsker) i svangerskapene har byttet ut med knekkebrød og skummet melk. Lykke til!! Det er viktig at du har det bra, men dersom du har lett for å trøstespise litt, kan det absolutt være en ide med et G.Roede-kurs. Der vil du sannsynligvis også møte andre i liknende situasjon som deg!! Klem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå