Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg er bare 7 uker på vei og er så sinnsykt dårlig. Er kvalm og kaster opp heletiden. Fikk høre på apoteket og en lege at det ikke er noe å ta for dette, men stemmer det? er det noen som har vært sykemeldt pga av oppkast i svangerskapet?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Jeg var kjempe dårlig med nr 1. Spydde de 3-4 første mnd og tok av meg 10 kilo. Fra 65 til 55 kg. Jeg tok ingenting. Ville ikke risikere at fosteret tok noe skader av at jeg tok paracet e.l. Jeg var sykemeldt da. Hadde aldri klart å gått på jobb i den tilstanden jeg var i. Men hold ut:) Det går over, og du får en fin liten baby:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har vært dårlig i begge mine svangerskap..hele veien.Første gang tok jeg ingenting,og kastet opp ganske ofte.Denne gangen har jeg brukt afipran(fikk resept fra legen)og det tok det verste.Så har ikke kastet opp like mye denne gangen:)Sluttet med de noen uker før tredje trimester:)Jeg har vært sykemeldt mye i begge svangerskap...men det går jo som regel over da;)Så vi krysser fingrene for at det går over for deg snart:):)Men stemmer ihvertfall ikke at det ikke er noe du kan få,ville bare si det:)
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 spis tørr kjeks. drikk tynn saft, eventuelt cola men lite. salt potetgull eller noe med salt. brød skriver uten noe på. eventuelt pålegg, men uten melk i. jeg var dårlig i begge mine svangerskap. og dette var det jeg brukte for og komme meg gjennom dagene. ellers enn det er det lite man burde bruke. medisiner er ikke bra.
Piipii Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Ok, da er det bare å bite tennene sammen skjønner jeg:( Er jo helt håpløst, kaster opp tre fire ganger på jobb hver dag og som regel en til to ganger på kvelden. Holder snart på å bli gal, samme er det med hodepinen, den slipper liksom aldri taket. Men jeg skal klare det. Takk for gode råd:)
Krisa71 Skrevet 9. januar 2012 #6 Skrevet 9. januar 2012 Du kan ta postafen reisesyketabletter. Det var det legen skrev ut til meg i mine svangerskap, men det er også reseptfritt. Er du usikker tar du en tlf til legen din for å få bekreftet at det er trygt å ta. Det er viktig at du får i deg væske og næring, i ekstreme tilfeller blir man innlagt for symptomatisk behandling. God bedring, håper det verste gir seg snart
2 hjertegull :) Skrevet 9. januar 2012 #7 Skrevet 9. januar 2012 lang bruk av afipran viser ingen tegn til fosterskade! jeg har brukt afipran begge mine svangerskap på grunn av kvalme.. gravide skal jo også være forsiktig med salt, ikke bra med for mye.. paracet er også trygt å ta mot hodepinen, men ikke langvarig bruk! man prøver jo å unngå så mye medisiner som mulig, men når man har barn fra før som krever sitt, så kan man ikke bare legge seg ned å bli der.. så når noe da er trygt å ta, så værsågod! Ikke vær hysterisk!
Marit 27 Skrevet 9. januar 2012 #8 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har brukt afipran som jeg har fått av legen min. det har gjort at jeg ikke kaster opp hele tiden hvertfall. Hadde jeg ikke hatt det vat jeg ikke hva jeg skulle gjort... hvis mor har det bra, har babyen det bra! Har hørt om mange som tar afipran. Det som har hjulpet meg mest er å spise ofte. har spist nesten en gang i timen, små og "tørre" måltider. og drikke mye:) Hvis du kaster opp så mye som du gjør og er plaget med hodepine bør du ta kontakt med lege. Det kan være et tegn på at du er uttørket og trenger veske intravenøst. Håper du kommer deg!! Goood bedring!
Gjest Heartbroken Skrevet 9. januar 2012 #9 Skrevet 9. januar 2012 Jeg har hatt hypermesis i alle mine svangerskap, og i det siste brukte jeg akupunkturbånd (seaband) som man får kjøpt på apoteket i tillegg til ingefærkapsler (kan også lage te av ingefær) og det hjalp litt. Det er verdt å prøve da det er helt ufarlig for babyen, og det er mange som får hvertfall litt hjelp av det. Lykke til og god bedring, det er få ting som er så utmattende som stadig kvalme.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå