Gå til innhold

om man bestiller ultralyd privat for å

Anbefalte innlegg

Skrevet

vite kjønnet, fordi de ikke så det på rutine ultralyden og man betaler 1000 kroner og det da heller ikke ser det.. må man betale helt til de ser det da eller er det en slags "ordning" på det? Vurderer volvat

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vite kjønnet, fordi de ikke så det på rutine ultralyden og man betaler 1000 kroner og det da heller ikke ser det.. må man betale helt til de ser det da eller er det en slags "ordning" på det? Vurderer volvat

Skrevet

Har aldri hørt om noen som har "se kjønn-garanti" så du må nok påregne å betale for det det antall ganger som trengs for at ungen viser seg frem... Men det kan nok være at noen forbarmer seg over deg hvis de ikke kan se det.

Skrevet

Fordi det å vite kjønnet ikke er en rett, så tar det den tiden det tar og koster det det gjør...

Ultralyd er primært for undersøkelse av potensiell sykdom eller skade og er en medisinsk prosedyre. å vite kjønn er ikke noen av delene.

Så nei, det er ikke noen "ordning" på det...

Skrevet

alle som gjør det privat gjør det jo for moroskyld er klar over at rutineultralyden på sykehudet er for å avdekke evt sykdom

Skrevet

Nei, alle som gjør det privat gjør det ikke for morroskyld. Snakk om å ha liten respekt for legen/ultralydteknikkerens proffesjon...

Men man kan gjøre det for å a) slippe lange ventetider b ) alle hendvisninger ifra fastlegen, kan også brukes privat c ) om det er behov for spesialist innen spesifikt felt.

-Selv tillhørte jeg alle kategoriene når jeg fikk oppfølging i første trimester, før sykehuset kunne ta over ifra 2.trimester.

Ultralyd er noe man bør ha respekt for og ikke bare "leke med for morroskyld" -hvor gammel er du?! ;

http://www.nrpa.no/e...:0:6281:1:::0:0

# 4

Skrevet

Hvis vi skal være så pirkete her kan jeg heller si "de FLESTE som tar ultralyd privat etter rutine ultralyden gjør det for å få 3d bilder se kjønn osv"

Går det ikke an å stille et eneste spørsmål her på forumet uten at en eller annen kverulant Må ha noe dritt å komme med?

Har absolutt ikke liten respekt for ultralyd jeg stiller spørsmålet fordi jeg er nysgjerrig og har ikke engang bestemt meg for om jeg skal gjøre det eller ikke pga stråling, men greit å vite hvordan det er OM jeg skal bestemme meg for å vite kjønnet. (Som er kjekt å vite av praktiske årsaker)

hi

Skrevet

Og hvordan har ALDER noe med dette å gjøre? Sånne som deg som gjør dette forumet er utrivelig å være på noen ganger.

Skrevet

...hehe, traff vist en nerve gitt... ;)

Skrevet

Jeg tror nok ikke man fortrenger noen ved å bestille seg timer privat for f eks å se kjønn. Vi skal selv på 3D-UL om noen uker, kun for at storesøskenene (som btw er i skolealder) skal få se, siden de ikke fikk være med på UL på sykehuset. De private klinikkene er jo interessert i å tjene penger, og er i større grad enn offentlige interessert i å ha et godt omdømme, og er derfor troende til å stå på litt ekstra for å gi kunden en god opplevelse. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...