Gå til innhold

når tok barnet ditt smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten på 4 uker som kun ikke ligger ved brystet rundt noen timer i døgnet!! samsover hele natten! Har melk, og hun legger godt på seg. Tenker og håper at hun vil ta smokken, men spytter den bare ut enda. Har kun prøvd en sort da...

Når tok din smokk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min tok aldri smokk, prøvde mangen typer, men han spytta dem bare ut igjen. Nå er han 11 mnd og kommer aldri til å bruke smokk.

Skrevet

Etter kun få dager, begge to.

Skrevet

På første forsøk begge to. En uke etter fødsel.

Skrevet

Eldste fikk den og tok den tvert på sykehuset, dafem etter hun vle født. Minstefrøkna fikk den når vi kom hjem, var vel 5-6 dager, den satt som ett skudd hos henne også.

Skrevet

Eldste fikk den og tok den tvert på sykehuset, dafem etter hun vle født. Minstefrøkna fikk den når vi kom hjem, var vel 5-6 dager, den satt som ett skudd hos henne også.

*dagen etter hun ble født

Skrevet

Sist gang ventet jeg i 4 uker - etter boka. Han tok den aldri. Denne gangen putta jeg den inn etter 6 dager. Hun er ikke kjempeglad i den enda, men hun tar den nå i det minste innimellom. Bare fortsett å prøve. Kjøp litt forskjellige typer:) Nuk sine har jeg hørt mye positivt om. Her tok frøkena Avent sin.

Skrevet

Da lillesøster begynte med smokk da hun var noe over to år...

Var veldig sutteunge og lå mye til brystet og brukte mor som smokk, tok aldri smokk på tross av at vi prøvde å venne henne på det fra 4 ukers alder etter råd fra helsesøster.

Skrevet

han tok smokk når han var en uke.

Prøvde først MAM, men den var for stor i selve tuten, så den brakk han seg av, så prøvde ejg avent sin, og den falt i smak. :) Så ville nok prøvd en annen type om den første ikke går.

Skrevet

Førstemann tok den ikke før han var rundt 7 mnd gammel!

Andremann tok den aldr!

Tredjemann har nettopp begynt med den, 4 mnd gammel!! Endelig! Fått et helt nytt liv faktisk! :-)

Skrevet

Begge fikk den dagen vi kom hjem fra sykehuset, 4 og 1 dag gamle. Eldste tok den i ca 6 uker før han nektet totalt. Utenom en uke i 5 mnd alderen, begynte han ikke å ta den igjen før han var 1 år. Vi slet med søvn hele denne tiden, bortsett fra den uken når han var 5 mnd.

Yngste er nå 8 mnd og har tatt den hele tiden. Hadde litt nekt rundt 4 ukers alder, men da prøvde jeg bare en annen type og den har hun brukt siden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...