Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #1 Skrevet 9. januar 2012 Jeg sov lenge på lørdag (kl 14:00) tok p-pillen etter den tiden. sov lenge idag og, altså, søndag. til kl 17. Glemte at jeg hadde p-pille og ta, er så mye som skjer om dagen.. så tok den nå, kl 01:10.. Jeg pleier å ta den kl 07 hver dag.. Spørsmålet er da, er jeg enda trygg? Siden jeg ikke tok den før nå?? Tar enda en pille kl 07-08 nå "i morgen".. Om jeg så tar som regelmessig kl 7 nesten hver dag, men glemmer i helger/ferier og tar midt på dagen.. Gjør det noe?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Det kommer helt ann på hvilket merke du bruker, og hvor sensetivt dette merket er... Les pakningsvedlegget, evt søk på merket på google -kanskje det står hvor mange timers "slingringsmon" du har.
bettisen Skrevet 9. januar 2012 #3 Skrevet 9. januar 2012 Som anonym sier: det avhenger av merket du bruker. selv bruker jeg yasminelle og der kommer det an på hvor du er på brettet.. dvs du er trygg o. du misser en pille i uke 2 etter mensen, men er mer utrygg i uke 1 og 3..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #4 Skrevet 9. januar 2012 Mercilion heter det.. Er på andre uke. Pille, skulle tatt nr 17 idag. Hmm, så jeg burde egentlig bruke kondom til helge f.eks? Bare sånn helt teoretisk..
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #5 Skrevet 9. januar 2012 Googlet litt for deg... kanskje det står noe her? Er du usikker, så bruk kondom. http://www.slv.no/te...e____82408.aspx
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå