Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Gutten min på 1,5 år er ganske hjulbeint, noe det er flere tilfeller av i svigerfamilien min. Han ble sjekket for hoftefeil med ul da han var 4mndr (pga usymmetriske valker), men al var bra. Alt er ellers normalt mtp når han lærte å gå, han er ikke klossete eller noe, men vi ser jo at han er litt "morsom" i ganglaget. Hs har aldri sett ham gå/springe da han kun ville sitte i fanget mitt på 15mndr kontr. I dag kommenterte ei venninne (som vi ikke treffer så ofte) at jeg burde få sjekket disse beina til pjokken, at han helt sikkert kom til å bli henvist til fysio og måtte gjerne ha spesialsko/såler... Ingen har nevnt det før når de har sett ham, og vi har ikke tenkt på det selv heller.. men blir jo selvfølgelig i tvil nå da.. Vet jo at det er jo bare å få en time hos hs eller lege og finne det ut, men ville bare høe om noen her har erfaring med det?
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2012 #2 Skrevet 9. januar 2012 Min baby på 6 mnd er veldig hjulbent, vi har fått beskjed av lege på helsestasjonen å følge med på det og om det ikke retter seg ut innen han er 2-3 år kan det være han må henvises videre.. (hvor aner jeg ikke egentlig).. Han sa iallefall at for 90-95% av barn som er hjulbent vil det rette seg ut helt av seg selv etterhvert som de vokser..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå