Gå til innhold

Skrivejobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal snart ut i arbeidslivet igjen og funderer på hva jeg egentlig har lyst til. Noe som har gått igjen hele tiden er at jeg er glad i å skrive. Jeg tenker på om det finnes noen jobber som jeg ikke har tenkt på eller vet om, der man skriver en del, dette uten at man trenger journalistutdanning eller lignende.

Vet egentlig ikke helt hva jeg vil. Kanskje noen her har ideer om jobber der det skrives en god del? Evt kortere utdanninger innen det samme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber som freelancer ved siden av studier. Skriver for store og små magasiner, både på oppdrag og på eget initiativ

Skrevet

Helsesekretær skriver mye.

Skrevet

Takk for forslag. Har tenkt litt på om det finnes noen type tjeneste/nettside der man veileder eller svarer på spørsmål fra barn/ungdom? Og hvordan man kunne gå fram for å få en fot innenfor noe slikt? Jeg har helsefaglig utdannelse. Dette er noe som jeg har tenkt mye på og som jeg er veldig interessert i. En slags veileder/rådgiver men skriftlig ?

Skrevet

Takk for forslag. Har tenkt litt på om det finnes noen type tjeneste/nettside der man veileder eller svarer på spørsmål fra barn/ungdom? Og hvordan man kunne gå fram for å få en fot innenfor noe slikt? Jeg har helsefaglig utdannelse. Dette er noe som jeg har tenkt mye på og som jeg er veldig interessert i. En slags veileder/rådgiver men skriftlig ?

Kanskje du skulle starte din egen side!

Skrevet

Det samme sa samboeren min ;) Men jeg vet ikke om jeg tør satse på noe slikt privat..trenger en trygg lønnet jobb, det jeg snakket om er vel ofte kanskje mer frivillig ulønnet?

Jeg er åpen for ulike forslag altså. I jobbene jeg har hatt har jeg likt aller best å skrive rapporter f.eks men synes det kan bli litt vel utfordrende å ha kontakt med klienter i stor grad..finnes vel sikkert ikke noe sted der man kun har det skriftlige? Da blir det vel mer type sekretær og det er ikke helt det jeg tenkte på. Synes det er veldig vanskelig å finne ut hva jeg passer til. Prøver å tenke litt utenfor boksen og om det finnes noe jeg ikke har tenkt på. Tenker litt type saksbehandler men som bare har den skriftlige delen, eller mest skriftlig, men slikt finnes kanskje ikke.

Skrevet

Informasjonskonsulent?

De skriver jo mye epost med ulik informasjon, stoff til nettsiden, pressemeldinger o.l.

Skrevet

Hm det har jeg aldri hørt om, hva kreves for å få en slik jobb da og hvor jobber de f.eks? Tusen takk for forslag! :) Får google litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...