Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Og kan dere fortelle litt om arbeidsoppgavene deres? Hilsen ei som vurderer å søke stilling på NAV.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Nei, liker ikke arbeidsoppgavene mine slik jeg er nødt til å gjøre dem. Jeg liker egentlig arbeidsoppgavene mine, men er ikke tilhenger av måten vi blir pålagt å jobbe på. Null og niks blir utrettet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Ja, jeg trives med jobben min. Jeg jobber i mottaket og veileder folk etterhvert som de kommer og har ikke sjelden oppfølging av noen utover "her og nå". Jeg møter alle slags mennesker, blir utfordret faglig hver eneste dag og har flotte kolleger.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Er det flest sosionomer som jobber ved NAV? I så tilfelle,er det vanskelig å få seg fast stilling?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Både og, vil jeg si til det. Jeg er mye enig med personen som har svart over her. Jeg liker arbeidsoppgavene, men synes ikke jeg får utført dem tilfredsstillende i stor nok grad. Samtidig ser jeg at det er en veldig ung organisasjon og det skjer fortsatt mange og store endringer på kontorene rundt omkring. Jeg tror ting vil gå seg mer og mer til og har tenkt å holde ut til vi er over "småbarnsperioden" :-) For det er forsåvidt der vi fortsatt er. Svaret på spørsmålet ditt vil også avhenge veldig av hva slags oppgaver hver enkelt som svarer har, i hvilken avdeling man jobber og på hvilket kontor man jobber. Noen steder fungerer bedre enn andre. Både innad på kontoret og mellom kontorene. Sånn vil det jo alltid være. Så hvis du vurderer å søke, så synes jeg du skal gjøre det. Kommer du til intervju så kan du jo stille spørsmål om hvordan situasjonen er på kontoret og i avdelingen du eventuelt skal jobbe. Hva slags oppgaver får du, hvor stor arbeidsmengde må du påregne, hvordan er arbeidsmiljø osv. Du har jo forsåvidt ingenting å tape på å søke ;-)
Glajenta ♥ Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Jeg jobber i Nav på kommunesiden (dvs sosialkontoret). Jeg trives godt i jobben, blir utfordret på alle plan hver dag (nesten). Det er til tider stort arbeidspress og hektiske dager - ingen dag er lik - og det trives jeg godt med. Samtidig er det krevende, det er mennesker i vanskelige situasjoner man jobber med, ikke alltid verdens mest takknemlige jobb;-) Og det er mye man må forholde seg til, mye man må ta på strak arm. Samtidig føler man o-f-t-e at man ikke har tid til å følge opp sine brukere som man burde, gi de den hjelpen de burde fått, opplever ofte at Nav innad og andre samarbeidspartnere ikke samarbeider så godt som man kunne ønske. Tror det er veldig stor forskjell på hvor i organisasjonen man jobber - noen kontorer er bedre organisert og har bedre arbeidsmiljø enn andre, sånn er det også i Nav som alle andre steder. Hos oss er det en god blanding av sosionomer, økonomer og jurister - og noen sykepleiere, lærere, statsvitere osv osv :-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå