Gå til innhold

Dere som skriver at dere har fruktmos i grøten...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mener dere at dere rasper/moser frukt selv som dere blander i grøten? Eller blander dere oppi disse små begrene med fruktmos?

Min gutt på drøyt 4 mnd har fått grøt, grønnsaksmos og fruktmos siden jul. Kun ferdigprodukter, og han har fått det hver for seg. Har blandet grøt med sviskemos, og blåbær et par ganger. Han brekker seg av alt han får, og viser tydelig at han ikke vil ha. HS sier jeg skal fortsette å gi han dette, at han må lære seg å like maten. Er ikke uenig i det, men hadde vært gøy hvis han likte maten!

Min eldste sønn slukte maten fra første skje, så jeg trengte ikke trikse og mikse den gangen. Tar gjerne imot råd:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt litt forskjellig, både hjemmelaget og ferdigprodukter. Du får jo litt forskjellige fruktmoser som er beregnet fra 4 mnd, så du kan jo prøve litt av disse, men du bør nok prøve det i smaksporsjoner før du gir i grøten for å være sikker på at han ikke reagerer. Jeg brukte en del av disse smoothie posene fra Ella's Kitchen og bare hadde en liten klatt på skjeen med grøt i stedet for å blande i grøten. Det funket som regel bedre enn å blande i. Mye av fruktsmaken forsvinner med å blande det i grøten. Tror det er ihvertfall to typer poser fra Ella's som er ok fra 4 mnd. :-)

Skrevet

Jeg kokte opp en porsjon med feks eple og pærebiter, moste med stavmikser og frøs ned i isterningbrett. Så puttet jeg oppi én terning i grøten når den var varm. Da smeltet mosen samtidig som grøten ble passe avkjølt.

Jenta mi brakk seg også i starten, men her bedret det seg ganske raskt. Jeg tynnet ut maten ganske mye med mm og så ga jeg bare bittesmå mengder hver gang.

Skrevet

Det kan være at det hele er alt for søtt for ham.

Babyes tunger er følsomme og de reagerer fort om noe er for

sterkt smaktilsatt. Vil du gi ham noe søtt kan du prøve med banan.

Mi elsker banan og spiser en halv banan i en fei, ho er 1 år da.

Ellers kan du gjerne etterhvert prøve med saltede middager på boks som spagetti og lapskaus for eksempel. Eller vanlig babygrøt uten

tilsetninger.

Skrevet

Her var snuppa ekstremt var på tempratur.. Gav seg først ved 8 mnd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...