Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Når begynte dere å gi babyen mat? Og hva ga dere? Bare grøt eller også noe annet? Hvor ofte og når ammet dere da og når sluttet dere å amme?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Jeg fikk ikke til ammingen med eldste. Da måtte jeg begynne med tynn grøt allerede da han var 2,5 mnd. For han var så sulten, og kunne ikke få mer tillegg pr døgn. Det har gått helt bra, men er vel ikke å anbefale. Han fikk middag fra han var 5 måneder, og frukt fra ca 4 måneder. Yngste ble fullammet til 6 måneder, men prøvde å introdusere grøt fra 5 måneder. Ungen spiste det ikke før ved ca 6 måneder. Og så ble det middag og frukt ved ca 7 måneder. Sluttet helt å amme minste ved 10 måneder, for da var hun ferdig med pupp. Så hun sluttet selv Hun bare bet og så lur ut i blikket om jeg prøvde å amme henne Og det var slutt på den dagen. Jeg ville lenger, men ikke hun. Ammet hele dagene de første 3 månedene med yngste. Satt konstant med puppen ute, følte jeg. Kom oss ingen steder, og det ble kjedelig, rett og slett. Natten var helt OK helt fra starten, med 1-2 måltider pr natt Etter 3 måneder kom vi inn i rutine som fungerte bedre
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Vi ga barnet mat fra fødsel av... (måtte bare). Når det gjelder fast føde så er anbefalingene slik at om man fullammer, så anbefaler man å fullamme i 6 mnd. Men om man gir mme, så anbefaler man å starte med fast føde fra 4mnd`ers alder.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Fikk frukt fra de var 5mnd og begynte med litt grøt etter det. Fra 6mnd var det vanlig middag, begynte med moste poteter og grønnsaker og tilsatte litt etter litt andre ting. Brød begynte vi også med rundt da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå