Gå til innhold

Rettigheter ved vikariat og svangerskap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke gravid ennå, men håper å kunne slutte på pilla snart. Men trenger å vite litt mer om hvilke rettigheter jeg har i forhold til at jeg kun har vikariat på jobben min. Saken er den at jeg har jobbet i 7 mnd nå, har 100% vikariat frem til juni. La oss si jeg blir gravid i mars.. Og at jeg ikke får fortsette å jobbe videre i jobben min. Har jeg krav på penger fra nav da? evt hvor mye, eller blir dette regnet ut i fra lønn? Sannsynligvis får jeg fortsette, men greit å være forbredt:) Hvis jeg får fortsette i jobben gjelder de 6 av de siste 10 mnd jeg har jobbet, at permisjonspengerne blir regnet ut ut i fra dette?!

Håper dere forsto noe av dette:)

Mina

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Så lenge du har jobbet 6 av de siste 10 månedene så har du rett på penger, og dette blir regnet ut av den lønna du har hatt i jobben..

MEN: husk at 6 av de siste ti månedene regnes ut fra når du går ut i permisjon.. Det vil si at om du blir gravid i mars og jobber kun frem til juni - vil du ikke ha jobbet 6 av de siste 10 månedene om du går ut i permisjon 3 uker før termin.. Men du kan velge å gå ut i permisjon tidligere (inntil 12 uker før termin).

Nedenfor er link til nav - spørsmål og svar.. der står dette forklart :)

http://www.nav.no/Familie/Svangerskap%2C+fødsel+og+adopsjon/Spørsmål+og+svar+-+foreldrepenger.231844.cms

Skrevet

Om du tenker på arbeidsledighetstrygd må du sjekke på nav.no om du oppfyller kravene for det.

Om du gjør det vil du kun få 63% av den lønnen du har nå i dagpenger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...