Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #1 Skrevet 8. januar 2012 Hva synes du om aldersforskjell i voksen alder og i ung alder? Eksempel jeg var selv over 18 år når jeg ble sammen med min kjære som er 18 år eldre enn meg. Har nå 2 barn, gift og har bodd sammen i mange år. Datteren til ett vennepar av oss er snart 16 år, og er sammen med en annen kamerat av oss som er 36 år. De bor nesten sammen da hun kun er der. Hva synes dere om dette?
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #2 Skrevet 8. januar 2012 Eneste jeg veit er at det er ganske stor forskjell på modenhet hos en 16 åring og feks en 20 åring. Selv følte jeg meg svært moden som 16 åring og ble ofte oppfattet som det og.... Men nå er jeg 25 og må si at det var jeg ikke! Så 16 åring og en som er 36 synes jeg blir litt ekkelt. Ikke så mye fra jenta si side, men fra den godt voksne mannen. Han tenner på pubertale tenåringer? Gubben her er 27 og sammenligner det med pedofili.... For jenter i den alderen er det ofte litt status å være "voksen" og være med eldre menn. Litt sånn at de tar seg selv veldig alvorlig, for nå er jeg voksen kvinne greier. Tenker litt sånn daddy issues også Det er hva jeg mener at det er... Trenger jo ikke være tilfellet selvfølgelig. 18 år... joda på papiret så er man voksen, men man trenger jo ikke være moden nok for det... Meen det trenger man ikke å være som 25 åring heller Bare at man kanskje skal få være litt tenåring og ung, før man begynner å leke mor, far, barn og hus. Selv har jeg en grense på ca 4 år, som er maksimum for meg
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #3 Skrevet 8. januar 2012 Jeg hadde ikke godtatt om datteren min på 16 kom hjem med en mann på 36!! Da hadde jeg også begynt å lure veldig på denne mannen!
Gjest Heartbroken Skrevet 8. januar 2012 #4 Skrevet 8. januar 2012 Hadde min 16 åring blitt kjæreste med en som var 36 år, hadde jeg satt et stort spørsmåltegn ved hensikten til 36 åringen! Jeg har sett på nært hold hvor godt et forhold med over 20 års aldersforskjell kan fungere, men det krever at begge er voksne! Jeg var 36 år da min sønn var 16 og jeg kunne da ikke i min villeste fantasi se en av hans kompiser som en mulig partner! De er jo på mange måter fremdeles barn! Selv om en 16 åring er over den seksuelle lavalder, er det jo himmelvidt forskjell på hva en 16 åring kontra en 36 åring legger i et forhold. Jeg hadde nok tatt en alvorsprat med 36 åringen og bedt han finne seg en voksen kjæreste - 16 åringen hadde det nok ikke nyttet å snakke med - for de har jo svaret på alt i den alderen
Patetica fåkksi Skrevet 8. januar 2012 #5 Skrevet 8. januar 2012 Jeg tenker at en mann på 36 år umulig kan være den skarpeste kniven i skuffen om han har dame på 16. Forøvrig har jeg ingen problemer med aldersforskjell, så lenge begge er voksne.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #6 Skrevet 8. januar 2012 Det er fint å høre at du og din kjære har fått et bra forhold og fortsatt er sammen. Men jeg tror nok dere utgjør et unntak. Jeg kjenner mange som har forsøkt på sånne forhold, men ingen som har lykkes. I de fleste tilfeller er den mentale forskjellen for stor.
mammatetogansketette:)) Skrevet 8. januar 2012 #7 Skrevet 8. januar 2012 Enig med Heartbroken her. Stor aldersforskjell på par kan gå helt fint det, det ser vi mange eksempler på - men da må begge være voksne. NåR man er voksen nok varierer selvsagt, men vil tro de fleste 16 - 18 åringer, og også 20 åringer har litt for lite år og erfaring på baken til å ha et forhold til en som er 20 år eldre...? Og andre veien ville jeg jo lurt på hensikten og annet den eldste.. Selv bor jeg sammen med en som er 11 år eldre, merker jo at han har prøvd mere i livet enn meg på ulike områder såklart, men vi har det flott sammen- og møttes i godt voksen alder!
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 Når det er stor aldersforskjell i ung alder kan jeg ikke noe for at jeg tenker at det er litt rart. Mannen burde ha andre interesser og være på et annet sted i livet enn en jente på 16år. Og hun burde ha andre interreser en en mann på 40. Hun skal jo til å starte livet sitt og få egne erfaringer, mens en på 40 har allerede fått en del erfaringer gjennom livet.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Jeg flytta sammen med mannen min når jeg var 19 år. I år så har vi bodde sammen i 10 år. Så ja jeg vet jo at det kan fungere, men jeg skal være ærlig å si at jeg synes det med hun som snart er 16 år blir litt vel rart. Men får håpe de vokser sammen og at det går bra for de.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #11 Skrevet 13. januar 2012 Jeg synes det er ekkelt med stor aldersforskjell, og kan ikke tro at det er forhold som varer over lang tid. Og ekte kjærlighet er det nok helt klart ikke.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #12 Skrevet 13. januar 2012 Tja... kan selv si det er ekkelt med 16 og 36 år... men burde holde munn, selv var jeg 19 og sammen med en på 39! (han så ikke så gammel ut da) men bra var det vel ikke, heller ikke varig.... Var vel en "impulsgreie".. gøy der å da, men ikke noe fremtid i det
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #13 Skrevet 13. januar 2012 Ble sammen med en på 41 da jeg var 19. Vi bodde sammen i nesten 10 år, og forholdet tok slutt fordi HAN var barnslig i hodet! (begynte med utroskap da jeg var i barselperioden, synes jeg var kjedelig som aldri var ute og drakk, ble plutselig veldig opptatt av kropp, pupper og rumper, og krangla som en barnehageunge). Det med 16 og 36 kan være ekte. I landet som jeg kommer fra er det helt vanlig at jenter helt ned i 17-18års alderen stifter familie, styrer husets økonomi osv, og mannen er noen år eldre (europeisk land det er snakk om). Men som forelder hadde jeg selvfølgelig fulgt nøye med på min datters ve og vel oppi det hele, sett til at hun ikke blir svindlet følelsesmessig og økonomisk osv. å nekte noen å elske er ikke veien å gå.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #14 Skrevet 13. januar 2012 Flott å se at det ikke er bare jeg som er sammen med en som er eldre. Begynte sammen med min nåværende samboer når jeg var 18 og han 38. Jeg gikk lenge å tygde på om jeg gjorde et rett valg. Var litt tungt i begynnelsen og skulle være sammen med en som var litt eldre. Vi er idag henholdsvis 24 og 44år og har det utrolig bra sammen. Jeg har alltid følt meg ganske voksen! Er vokst opp med en sykdom som er ganske "gammel-dame" sykdom og har vokste kanskje inn i den rollen. Har alltid hatt sansen for eldre menn som passer inn i mitt liv. Er ikke den vanlig ungdomstypen og mine venner er 10+år eldre enn meg. Vi ser verdiene i kosen rundt oss. Hus og hjem og bil. Hytteliv. Nå venter vi bare på at "kjærlighetsbarnet" skal komme så vi blir en ordentlig familie. Ser også for meg at det skal være oss to sammen for resten av livet!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 13. januar 2012 #15 Skrevet 13. januar 2012 Har også alltid lurt på hva for noe fantastisk disse unge jentene går glipp av hvis de blir i lag med en slik "gamlis". Er det festing? Drikking? Det å ha masse sexpartnere? Uansvarlighet, sløsing? Er det virkelig noe å hige etter? Alt det andre som reising, vennefester osv kan man gjøre sammen med kjæreste eller alene, selv om man er i forhold. Ser ikke helt problemet.
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 13. januar 2012 #16 Skrevet 13. januar 2012 Det er stor aldersforskjell mellom meg og mannen, men vi fant hverandre i godt voksen alder. En SNART 16-åring som er sammen med en på 36 er ikke bare ulovlig, men veldig feil. Stakkars jente og ekle gamle gris.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #17 Skrevet 13. januar 2012 16 og 36? fucking ÆSJ! Det er pedofil. Min mann er nylig 37. Hadde han eller hans kompiser vært bortpå 16-åringer hadde jeg spydd. 18 er også mye, spesielt om du var 18. Brrrr.. Alt over 10 er mye. Svigermor er 11 år yngre enn svigerfar. Tror hun angrer sykt. Sitter der med den gamlingen.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #18 Skrevet 13. januar 2012 16 og 36? fucking ÆSJ! Det er pedofil. Min mann er nylig 37. Hadde han eller hans kompiser vÆrt bortpå 16-åringer hadde jeg spydd. 18 er også mye, spesielt om du var 18. Brrrr.. Alt over 10 er mye. Svigermor er 11 år yngre enn svigerfar. Tror hun angrer sykt. Sitter der med den gamlingen. Så negativt svar det var da... Og nei, en som har sex med en 16 år gammel jente, er IKKE pedofil. Ikke stemple folk stigmatiserende ord når du ikke har dekning for det!
chrisa78 Skrevet 13. januar 2012 #19 Skrevet 13. januar 2012 dette kommer nok ikke til å vare,sett utifra prognoser,høres mest ut som denne jenta søker en farsfigur mer enn en kjæreste..? tror jeg hadde sendt noen etter den mannen om det var min datter han fiklet med...mannen min er 27,jeg er 33,er jo en forskjell det også men vi er på samme nivå jevnt over så det er ikke noe problem men alle er jo forskjellige,noen mer modne enn andre så
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #20 Skrevet 13. januar 2012 Tenker at en på 16 og en på 46 nok handler mer om lyster enn om kjærlighet. Og så tenker jeg at foreldrene hennes må være temmelig fortvila. Og så tenker jeg at jeg håper de bruker prevensjon. Og at hun ikke skal være så "voksen" at hun velger å droppe skole og slikt for å flytte inn hos han og være "husfrue". Det har jeg nemlig sett før. Da endte det opp med at han kasta henne ut etter et par år, fordi han hadde behov for "voksent selskap". Hun ble parygirl så det holdt.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #21 Skrevet 13. januar 2012 Jo! En på 36 som legger seg etter jenter på 16 er pedofil. At den norske lov ikke straffer han er greit. Men folk reagerer. Han får sanksjoner. Jeg hadde blitt svigermor fra helvete om en gris på 36 hadde så mye som prøvd seg på mine døtre når de blir 16. Du nåde tid!
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #22 Skrevet 13. januar 2012 Jo! En på 36 som legger seg etter jenter på 16 er pedofil. At den norske lov ikke straffer han er greit. Men folk reagerer. Han får sanksjoner. Jeg hadde blitt svigermor fra helvete om en gris på 36 hadde så mye som prøvd seg på mine døtre når de blir 16. Du nåde tid! En pedofil er definert verden over som en som har sex med BARN. Den seksuelle lavalderen i Norge er 16 år, så klapp igjen! Og FOLK reagerer ikke, DU reagerer på ham som pedofil. Jeg hadde heller ikke vært overlykkelig hvis min datter på 16 hadde funnet en på 36. Men tror du virkelig det nytter å være "svigermor fra helvete" og gjøre livet surt for døtrene? Tror du virkelig det styrker båndet mellom mor og datter i denne vanskelige tenåringsalderen? Samspill forelder og barn handler om forståelse. Hvis forholdet er kun basert på sex, so what? Det er etter mitt syn mye bedre å ha en useriøst men fast "kjæreste" på 36, enn å rave rundt og drikke og pule på forskjellige klassekompiser som i ettertid skryter om det på skolen, slik veldig mange tenåringer i dag gjør. Når man har egen russeknute på lua for å ha hatt sex med flest mulig fra 1. til 17 mai, sier det vel sitt om tenåringenes livsstil.
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #23 Skrevet 13. januar 2012 Jo folk reagere. Spurte min mann. Han hadde aldri godtatt det. De aller fleste hadde reagert om jenta var 16. Om hun er 25 er et helt annet tema.
Storebror & Lillebror Skrevet 13. januar 2012 #24 Skrevet 13. januar 2012 Jenta er _snart_ 16 år. Altså fortsatt under den seksuelle lavalder. Hvordan i alle dager kan foreldrene tillate at datteren mer eller mindre bor hos en "mann" på 36 år?
Anonym bruker Skrevet 13. januar 2012 #25 Skrevet 13. januar 2012 mer enn 20% av alderen til den yngste synes jeg er stor aldersforskjell, uten at det nødvendigvis er noe galt i det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå