Gå til innhold

Kan et angstanfall vare i 8 timer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har flere ganger opplevd et ubehagelig press rundt brystkassa og en følelse av å ikke kunne puste ordentlig inn, har fått hodepine og blitt litt svimmel. Jeg har tenkt at det kanskje kunne være aangst, men sist dettte skjedde varte det i 8 timer... Noen som kjenner seg igjen eller vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg får den følelsen hvis jeg er anspent. Tror det er at musklene knyter seg så jeg ikke klarer å puste ordentlig inn. Hvis jeg strekker brystmusklene og konsentrerer meg om å slappe av og puster dypt inn noen ganger, så gir det seg etterhvert.

Skrevet

Vil ikke tro det er et anfall, men du kan ha angst i flere timer for å si det sånn. Ei venninne av meg hadde konstant angst og var inne i 8 mnd.... Hun våknet med angst og la seg med angst. Hun gikk til psykomotorisk(vet ikke hva det er) og fikk sobril i perioder. Men har du angst over lengre tid blir musklene i kroppen din anspent. Du blir svimmel, vondt i hodet, det knyter seg i brystet til du får vond. Det å puste kan være vondt. Jeg hadde regelmessig angst, tvangstanker fra jeg var 7-22 år... Det blir veldig fysisk etterhvert for å si det sånn. Men alltid greit å sjekke med lege, da det er vanskelig å svare på ;)

Men det er fult mulig å overvinne angsten ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...