Gå til innhold

venninde kveld....hva skal jeg servere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ha 12 venninder her på besøk, det skal være matservering, men ikke med alkohol, og 2 av dem kan ikke spise svin.

Dette er en type kveld som går på rundang, og jeg gruer til det blir min tur, da damene er så forskjellig i matveien, noen er muslimer, noen sverger til okologisk mat, og andre til rare tangboller, og alternativ mat....

Prestasjonsangsten er høy.

Forslag til "fingermat" so jeg kan lage til på forhpnd, får hetta dersom jeg skal varme flere retter og servere varme ting.... vil at ting skal gå rolig og fint, da blir ikke jeg så stressa.

Forslag til hva jeg kan servere?

Må være:

ENKELT

FERDIG På FORHåND

FISK-FUL.KJøTT-GRøNNSAK.....

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Pastasalat med økologiske grønnsaker og gjerne kyllingkjøtt, godt (hjemmebakt) brød, farris og brus.

Enkelt og greit, og noe de fleste liker, tenker jeg:)

Skrevet

Sett fram skåler med forskjellige ting, sånn at alle kan blande sin egen salat. Server grove rundstykker, godt smør og div. dressinger til.

Forslag til ingredienser: (Velg det du tror blir best, -alt sammen blir kanskje litt mye?)

Kikerter

Hvitløksfyllte oliven

Hjertesalat

Ruccola

Rødløk

Tomat

Agurk

Fetaost

Strimlet kyllinfilet, krydret og stekt.

Marinert scampi/reker/krepsehaler

Kokt, kald pasta, gjerne blandet med litt pesto.

Ristede pinjekjerner

Hvitløkskrutonger

Kokt egg i båter

Bønner/linser i div. varianter

Marinert paprika

Blomkål og brokkolibuketter. Kokt og avkjølt.

Dressinger kan være:

Tzatziki

Aioli

Matyoghurt med finklippet dill og gressløk i. Samt litt salt og pepper.

Olivenolje, balsamico, dijonsennep og presset hvitløk. Ristes godt sammen med litt sukker, salt og pepper.

Rød og grønn pesto

Rømme

Thousand Island (For dem som liker slikt..) ;)

Gjest ♥ JuniGull10 ♥
Skrevet

Nå er ikke dette fingermat, men jeg ville kanskje laget pai. En pai kan du lage vegetar eller med alt slags kjøtt. Det metter og smaker utmerket med en salat ved siden av, gjerne med ruccola salat, fetaost og pinjekjerner + det vanlige. En urtedressing er god ved siden av eller rett og slett bare bruk en god olivenolje. Og olivenbrød! Det kan du kjøpe ferdig på Meny.

Paien kan gjøres klar på dagtid, da trenger du kun å steke om kvelden. Det samme gjelder tilbehøret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...