Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Hører støtt at de og den er syk. Jobber selv i bhg, og der er det hoste, grønt snørr og stadige syke unger. Har en på 7 år som har vert med lege 2 ganger i sitt liv, 1 pga øreverk når han var 18 mnd, og en gang i sommer pga skarlagensfeber, Hastet opp 2 ganger i hele sitt liv, og begge gangene var det 1 gang, og ikke ørten ganger slik som ungene til venner osv. Kan ha feber en kveld, så er like frisk neste dag. Hatt vannkopper, med 7 smp kopper så nesten ikke kunne identifiseres som vannkopper, og vi åpnet ikke hvitvaskflaska engang. Skarlagensfeberen var også mild, og til legens forundring fikk hun nesten ikke avskalling inni hendene, slik det karaktseritisk er. ALDRIG forkjølt, eller hostete. ALDRIG har jeg sett annet enn krystallblangt snørr, og det er knappest det. Har gått 100 % i bhg siden var 1 år, og 100% på SFO. 18 stk i klassen, og 100 totalt på skolen. Er med på barneidrett, og barnegruppe, og fotball. Andre blir syke men ikke her i huset.... Han ble smittet med NORO viruset en gang, og det resulterte i ei diarebleie jeg aldrig har sett maken til, men dårlig var ikke ungen, da 3 år, ikke oppkast da heller, men jeg slurva nok med hygiena under det bleiesteller, og jeg fikk det til gangs, spydde som en gris og hadde diare i 2 dager, og var heilt ferdig o over en uke.... Men ungen, nix..... Er dette ett usedvanlig friskt barn, eller er det bare tilfeldig at "alle andre" runt oss stadig er syke ???????????
mamma_til_gutt Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Er nok mest vanlig at barn er en del syke, men jeg har også en bonusdatter som aldri er syk.. Aldri hørt hun har vært hos lege og hun har vel vært 2 dager hjemme fra skolen pga omgangssyke. Var ikke en dag borte fra barnehage... Storebror er også lite syk, men mer en lillesøster..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 Jeg vet ikke om det er sjeldent eller vanlig. Men har selv et barn som sjeldent er syk. Det som har vært verst her er halsbetennelsene han sleit med fra han var 1 år til ca. 2,5 år (da ble han ordentlig syk). Når han var nesten 4 år så tok han mandlene. Siden har han ikke vært syk. Han har ikke hatt noen barnesykdommer, utenom vannkopper. Han har bare kastet opp et par ganger i sitt liv. Men aldri hatt noen ordentlig omgangssyke eller diarè. Håper det holder seg sånn! Aldri syk jeg heller, så kanskje han har arvet det gode immunforsvart mitt
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 Jeg har også en som veldig sjeldent er syk, og om hun rdet er det over på 3 timer. Hun har riktignok et nært forholdtil legevakten, men det skyldes heller at både hun og mor kan være litt uforsiktige. Perle i nesa, sydd her og der (4 ganger) ol.
****TÅRNFRID**** Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Sånn er det her også. Jeg er aldri syk og heller ikke ungene (bortsett fra vannkopper). Ikke engang når det går omgangssyke i barnehagen/skolen så blir ikke mine barn syke. I 2011 var jeg borte 2 dager med sykt barn (vannkopper) og ingen dager for egen sykdom. Jeg er ikke overhysterisk med hygiene.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Har ei som veldig sjeldent er syk. Tror hun bare har kastet opp to ganger som bitte liten. Når vi andre har kastet opp i huset har hun bare blitt litt løs i magen. Hun har vært mange ganger hos legen, men det er pga eksem og kan ikke si det er å være syk. Har ei anna som støtt og stadig har høy feber, men hun er i topp form. Har lært meg å se på øyne hennes hver morgen, for er de veldig slørete må jeg sjekke feberen. Noen ganger kan den være normal om morran, men etter en times tid ringer de fra barnehagen og da har hun 40 i feber. Den kommer sånn plutselig, og hun er i form som vanlig. Men det tapper henne helt for krefter etterhvert, så det er bare å hente henne for å få henne hjem til sofaen slik at hun kan ligge til lading igjen. Sist hadde hun høy feber i 5 dager, hun var så sinna på meg siden hun ikke fikk gå i barnehagen eller leke med det hun ville hjemme. Hun ville løpe, leke, sykle. Hun har ikke vært hos legen pga sykdom, men har måtte lime en tå og sy en leppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå