Gå til innhold

Syk...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne uka har jeg vært syk. Trodde det holdt på å gå seg til. Men i kveld er det verre. Har vondt over alt! Fryser. Svetter. Hoster, mangler stemme. Eksem på hender og i fjeset. Jeg ser ikke ut.

I slike tider er det tungt å være alenemor. Kom meg ut av senga hver morgen denne uka, og fikk barna på skole og barnehage. Bare så vidt jeg kom inn døra hjemme igjen før jeg sov. I dag har vi vært hjemme, men jeg har ikke hatt overskudd til å ta de med ut i snøen og leke.

Får så dårlig samvittighet. Ser skisporene ute på jordene her nedenfor. Tydeligvis mange barn som har vært ute på ski i dag. Bare ikke oss.

Sikkert ikke bare meg som har dette problemet akkurat nå. Håper dere har noen som har mulighet til å hjelpe dere litt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

God bedreing. I morgen sender du ungene ut alene. I hvertfal den som har begynt på skolen burde kunne klare seg fint på egenhånd ute en stund.

Skrevet

Skjønner deg godt og ut fra det du skriver høres det ut som du ikke har noen familie i nærheten?? Eller venner?? Barnas far??

Kanskje eldsteman kan leke litt borte en sund i morgen? Noen i klassen feks? Hadde noen av foreldrene til mine barns venner trengt litt hjelp pga sykdom hadde jeg selvsagt stilt opp, man er bare så redd for å spørre og belaste andre.. Tenk på det, kanskje noen du kanspørre?

God bedring!!!

Skrevet

Vil bare ønske deg god bedring og si følgende:

Slutt å ha dårlig samvittighet! Da jeg ble alenemor bestemte jeg meg for å kutte ut den dårlige samvittigheten jeg hadde for A-L-T! At ungene var lenge i bhg, at den en alltid må vente hvis den andre roper, at ikke middagene er laget fra bunn av, at jeg tar med pose-kake hvis det er tilstelning i bhg, osv, osv. Jeg gjør så godt jeg kan og de som er to om jobben (i alle fall der begge bidrar på en normal måte) har ingen som helst anelse om hvordan det er å være alene om alt, hvordan det er å fylle en rolle som egentlig skal besettes av to. Det jeg gjør for barna mine er kanskje ikke perfekt, men det er søren meg mer enn godt nok!

Om barna dine ikke fikk vært ute i dag, så fikk de ikke det. End of story. Det er ikke din skyld, Ikke noe å gjøre med og ingen som tar skade av det :)

Skrevet
God bedreing. I morgen sender du ungene ut alene. I hvertfal den som har begynt på skolen burde kunne klare seg fint på egenhånd ute en stund.

Takk :) Ja, eldste kan godt ut alene. Skal få til det i morgen ;)

Yngste er bare 2 år, så det går ikke.

Skrevet
Skjønner deg godt og ut fra det du skriver høres det ut som du ikke har noen familie i nærheten?? Eller venner?? Barnas far?? Kanskje eldsteman kan leke litt borte en sund i morgen? Noen i klassen feks? Hadde noen av foreldrene til mine barns venner trengt litt hjelp pga sykdom hadde jeg selvsagt stilt opp, man er bare så redd for å spørre og belaste andre.. Tenk på det, kanskje noen du kanspørre? God bedring!!!

Jo da, har familie i nærheten. Men foreldrene mine reiste bort i helga. Har ikke fortalt dem at jeg er syk, da ville de blitt hjemme, og det ønsket jeg ikke, da det de skulle denne helga var noe de hadde planlagt lenge, og gledet seg til.

Barnas far hadde tatt dem hvis det var hans ide. Men når det er jeg som spør, blir det noe helt annet. Men det er et problem jeg er vant til, s¨å har ikke med det i vurderingene en gang.

Men mine foreldre stiller nok opp når de kommer hjem i dag. :)

Jeg er nok litt for redd for å belaste andre. Men det var et godt forslag å snakke med noen av foreldrene i klassen hennes. Hun pleier ofte å være med hjem eller ha med hjem venner, så det er jo ikke noe i veien for å spørre om hun kan komme en tur. Er ikke noen tvil om at hun er lei av å være inne nå. Har ikke vært ute siden hun var på skolen fredag.

Takk for gode råd og oppmuntrende ord :)

Skrevet
Vil bare ønske deg god bedring og si følgende: Slutt å ha dårlig samvittighet! Da jeg ble alenemor bestemte jeg meg for å kutte ut den dårlige samvittigheten jeg hadde for A-L-T! At ungene var lenge i bhg, at den en alltid må vente hvis den andre roper, at ikke middagene er laget fra bunn av, at jeg tar med pose-kake hvis det er tilstelning i bhg, osv, osv. Jeg gjør så godt jeg kan og de som er to om jobben (i alle fall der begge bidrar på en normal måte) har ingen som helst anelse om hvordan det er å være alene om alt, hvordan det er å fylle en rolle som egentlig skal besettes av to. Det jeg gjør for barna mine er kanskje ikke perfekt, men det er søren meg mer enn godt nok! Om barna dine ikke fikk vært ute i dag, så fikk de ikke det. End of story. Det er ikke din skyld, Ikke noe å gjøre med og ingen som tar skade av det :)

Takk :)

Kjenner meg godt igjen mtp den dårlige samvittigheten ja. Det er sant det, en må slutte å ha dårlig samvittighet. Vi gjør så godt vi kan! :)

Nei, de var ikke ute i går, men jeg tror ikke de tok skade av det ;)

De har bygd så mye lego at hele stua er blitt en legolandsby. Så de har hatt det koselig, slev om de har blitt lei av å være bare innendørs.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...