Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Og den voldtatte tvinges til "godt samarbeid" med overgriperen?
Gjest eelis+kian ♥ Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Kan ikke tenke meg at det i det hele tatt vil være et tema.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Barnet "tvinges" ikke til samvær, men barn har rett til samvær med far dersom dette ikke er uforsvarlig.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 har lest en sak der ei jente ble voldtatt, fikk et barn. og overgriperen krevde samvær. Det fikk han. Husker ikke når og hvor jeg leste dette, men det var her i Norge ja.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 http://www.tv2.no/ny...re-3541703.html ikke helt det samme. Men sier noe om foreldrevernet her i Norge.
Tauriel Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Jeg vil tro det ja... far har rett til å se barnet, så lenge han står i papirene
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Om far er fastslått som far, på papiret, så har han krav på samvær og han kan få det
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 De færreste voldtekter anmeldes og få av de som blir det blir dømt. Voldtekten var ikke ovenfor barnet så ja han har rett på samvær om han vil. Dessverre. Kanskje ikke så lurt å beholde en slik unge.
Gjest Heartbroken Skrevet 7. januar 2012 #9 Skrevet 7. januar 2012 De færreste voldtekter anmeldes og få av de som blir det blir dømt. Voldtekten var ikke ovenfor barnet så ja han har rett på samvær om han vil. Dessverre. Kanskje ikke så lurt å beholde en slik unge. Reagerer på at du kan kalle et uskyldig offer for "en slik unge". Akkurat som barnet er annenrangs pga måten det ble unnfanget på! Det går an å tenke litt på hvordan man ordlegger seg!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #10 Skrevet 7. januar 2012 Det var en av grunnene til at jeg tok abort når jeg ble gravid etter en voldtekt. Jeg orket ikke tanken på at jeg skulle samarbeide med overgriperen i 18 år...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #11 Skrevet 7. januar 2012 De færreste voldtekter anmeldes og få av de som blir det blir dømt. Voldtekten var ikke ovenfor barnet så ja han har rett på samvær om han vil. Dessverre. Kanskje ikke så lurt å beholde en slik unge. Reagerer på at du kan kalle et uskyldig offer for "en slik unge". Akkurat som barnet er annenrangs pga måten det ble unnfanget på! Det går an å tenke litt på hvordan man ordlegger seg! Ja var nok ikke så fintfølende. Unnskyld. Jeg har blitt voldtatt, men ble heldigvis ikke gravid.
ellen-propellen Skrevet 7. januar 2012 #12 Skrevet 7. januar 2012 Jeg vil tro at dette går på ulike lover? Om "far" blir krevd bidrag så kan han også kreve samvær? Og ett av problemene med voldtekter er jo faktisk at voldtektsforbryteren sier at det var frivillig sex. Derfor blir jo dette en aktuell debatt. Antagelig skjer dette ofte allerede i samfunnet
Pengetreet Skrevet 7. januar 2012 #13 Skrevet 7. januar 2012 Mor må søke om bidrag eller ordne privat avtale med far. Samvær har far (og barn) krav på så framt han står oppført som far i fødselssattesten. Vanskelig det her, men jeg ville kanskje skrevet "far ukjent" i papirene dersom jeg skulle fått barnet. Men på den annen side ville det utelukke anmeldelse av voldtekten... To onder måtte blitt veid opp mot hverandre. Vanskelig å sette seg inn i, det er mulig at jeg ville gått for abort...
B-real Skrevet 7. januar 2012 #14 Skrevet 7. januar 2012 Far ukjent, case closed for min del, skulle ha klart meg uten det bidraget! Visst kan man anmelde voldtekten likevel, trenger da ikke fortelle at man ble gravid etter voldtekt.
Pengetreet Skrevet 8. januar 2012 #15 Skrevet 8. januar 2012 Bidragsforskudd ville man fått uansett. En anmeldelse vil stort sett medføre en etterforskning og en graviditet kan neppe skjules for politiet. Er neppe lurt å lyve, det vil bare svekke ens troverdighet. En domstol kan kreve en dna test.
B-real Skrevet 8. januar 2012 #16 Skrevet 8. januar 2012 pft...bare å sagt at man var gravid når voldtekten skjedde, tror ikke politi og myndigheter legger mye jobb i å finne ut at voldtektsmann er far....hvorfor skulle de det egentlig? Han er anmeldt for voldtekt, og har man bevis for det, sæd dna osv, så er jo saken grei. Om ikke....da vet jeg ikke om jeg hadde anmeldt uansett. Bare vet det at overgriper skulle aldri hatt noe som helst med ungen, ikke vite om den engang, da hadde jeg heller tatt abort, men det er meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå