Gå til innhold

Hva har skjedd med babyen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen har de siste dagene slitt veldig med magen. Det kommer aller verst på kvelden. Når babyen endelig har sovna og vi legger henne i sengen våkner hun etter 2 minutter og er lys våken med magevondt.

Blir så frustrert at jeg får tårer i øya for alt med søvn var så bra og plutselig går det ikke av ukjente grunner :( Ho sutrer også veldig mye om dagen :'(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alder? Ammer du? Har du spist noe uvanlig som hun kan reagere på?

Skrevet

11 uker og jeg ammer ikke dessverre

Skrevet

Er hun hard i magen? prøv emd litt malt i melken.. Mme er gansk hardt for magen, så en teskje malt i en flaske nå og da kan hjelpe. :) Er ingen fasit på hvor ofte og hvor mye malt, det må du nesten se an på babyen og avføringen. Noen bruker ikke malt, mens andre må ha dte hele tiden.

Er det luft, så kan du gjøre små ting for å minske luftinntaket. Ta rapepauser i måltidet. Fyll hele tutten med melk om det er avent flasker. Sykl med bena hennes for å lette litt på trykket.

Du kan og gi litt sukkervann for å hjelpe litt.. Husker ikke helt blandingen i hodet, men lurer på om det er 1dl varmt vann og 1ss sukker. Serveres avkjølt\lunken. Bare litt da, ikke hele dl.. Om du googler finner du nok den riktige blandingen. :)

Skrevet

Om du allerede gir malt, så kan det hende at du må redusere inntaket, for for mye malt kan gi luftsmerter i magen.

Skrevet

Ho får bare en flaske med malt om dagen for ho gulper opp nesten alt når ho får malt.

Magen er hard ja. Vi tar flere rapepauser og tutten er alltid full.

Fikk ut noen skikkelige promper, men langt ifra alt

Skrevet

har du prøvd å bytte mme merke? Jeg har ikke prøvd det selv, men vet at det har hjulpet for mange.

Noe jeg pleide å gjøre var å dra i ben og armer diagonalt, ikke hardt selvsagt. Det hjalp og litt. Så kan du massere magen, med klokka, ikke mot klokka.

Men ville nok gitt litt sukkervann om hun har veldig vondt om kvelden og natta og ikke får sove pga det.

Skrevet

Vi prøvde først NAN, deretter Colett, deretter NAN H.A. 1 og nå bruker vi HIPP. Har prøvd Baby semper, men den likte ho ikke noe særlig.

Ho ligger inne på stellebordet nå og virker ikke som ho har noe vondt nå for ho ligger å gurgler og prater til faren sin :P

Skrevet

Ho kasta opp også nå :(

Skrevet

Dere må bytte på å sove, hvis ikke blir dere helt utslitt! Mange babyer hvor de sover dårlig, ofte kan man ikke gjøre så mye annet enn å bære, bysse, stryke ...

Skrevet
Dere må bytte på å sove, hvis ikke blir dere helt utslitt! Mange babyer hvor de sover dårlig, ofte kan man ikke gjøre så mye annet enn å bære, bysse, stryke ...

... har perioder hvor de sover dårlig, mente jeg!

Skrevet

Ho gråter ikke nå mer og sovner når ho er trøtt. Ho hyler ikke, men sutrer :/

Skrevet

Jeg synest det skal godt gjøres å vite at det er vondt i magen som er årsaken til gråt hos en nyfødt!

De spyr, gulper, promper og bæsjer hele dagen så uansett, både med og uten mage vondt. Det kan fint være andre årsaker.

Skrevet

Etter snart 3 måneder har jeg lært forskjell på gråtinga ...

Skrevet
Jeg synest det skal godt gjøres å vite at det er vondt i magen som er årsaken til gråt hos en nyfødt! De spyr, gulper, promper og bæsjer hele dagen så uansett, både med og uten mage vondt. Det kan fint være andre årsaker.

Man lærer seg raskt å høre forskjell på ulike typer gråt da.

Og dersom "alt annet" er prøvd, så er magevondt en nærliggende (og vanlig) grunn.

Og hadde mine spydd og gulpet hele dagen, så hadde jeg blitt bekymret gitt...

Skrevet

At babyen gulper blir jeg ikke bekymra for siden babyen er en gulpeunge akkurat som faren var som baby. Er ikke refluks

Skrevet

tak kontakt med hs da? hør hva hun har å si, kan få noen gode råd der.....

Skrevet
At babyen gulper blir jeg ikke bekymra for siden babyen er en gulpeunge akkurat som faren var som baby. Er ikke refluks

Noen babyer gulper mer enn andre uten at det er noe "farlig" :)

Jeg siktet til innlegget fra anonym som mener det er vanlig at unger "spyr og gulper hele dagen"... Tja, h*n om det... :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...