Gå til innhold

Er dette en god ide for neste års julegave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk en ide om neste års julegave til svigerinnen min etter å ha sett en annonse fra en stoff butikk. Tøyservietter, 12 stk. Vet at dem ofte har venner på middag.

Hva hadde dere syntes om å få noe sånt og i hvilken farve? Serviset dems er i hvitt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grå eller hvite. Men sånn ellers er jeg litt delt i meningen om det var en god ide eller ei.

Skrevet

Det syns jeg var en god ide og ville kjøpt hvite eller en farge som står til interiøret dems.

Skrevet

Når det kommer til servietter er jeg en stor fan av bruk og kast. Så stoff-servietter hadde blitt liggendes ubrukt hos meg iallfall.

Er fint å variere med farge og motiv etter årstid og anledning også.

Skrevet

Enig med #4

Da ville jeg heller hatt heklede brikker til å ha mellom dekketallerken og tallerken :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg hadde blitt svært takknemlig for det! Og så kan du gi serviettringer julen deretter, så har du den også i boks:)

Jeg synes det er stilig og litt klasse over tøyservietter og har ønsket meg det lenge, men ennå ikke fått :)

Det betyr jo ikke at man bare må bruke dem, for jeg er enig i at det finnes mange pene i papir også, men når det skal være litt ekstra flott, hadde jeg brukt dem.

Og jeg hadde gått for hvite, det passer til alt og blir ikke kjedelig på hvitt service - bare elegant:)

Skrevet

Her hadde de ikke blitt brukt. Styr å stryke dem, og få de stive etter førstegangs bruk.

Og det er veldig mye fine servietter å få kjøpt i papir, om man går et prishakk opp fra de kjipeste.

Gjest Heartbroken
Skrevet
Her hadde de ikke blitt brukt. Styr å stryke dem, og få de stive etter førstegangs bruk. Og det er veldig mye fine servietter å få kjøpt i papir, om man går et prishakk opp fra de kjipeste.

Ja, men er det ikke kjekt å legge ned litt ekstra innsats noen ganger da? Og med stivelse på sprayboks er det fort gjort å stive dem :)

Skrevet

Jeg ønsker meg hvite damaskservieter. De kom ikke til å bli brukt til hverdags, men til større anledninger er det mye stiligere enn papirservieter.

Brett dem i 4 og kjør dem gjennom rulla mens de er våte så blir de kjempefine. Mye raskere og bedre resultat enn å stryke.

Gjest sug lut
Skrevet

Tøyservietter er knallfint, jeg bruker det hele tiden (men ikke alltid de fine hvite damaskseviettene). Kjøp hvite, det er tryggest og særlig hvis de ikke kan tenkes å bruke dem annet enn til fest. Og det tar da ikke mye tid - man har da vaskemaskin og de tar to sekunder å stryke, tross alt.

Skrevet

Vi har tøyservietter og bruker dem til pent i forbindelse med jul, nyttår, påskeaften og lignende. Kjempestilig!

Gå for hvite, men se til at det er bra kvalitet, så de holder fasongen. Jeg kjøpte noen som ble helt vindskeive etter en gangs vask - de gikk i søpla gitt...

Skrevet

Jeg er fan av hjemmelagde gaver! Jeg tror jeg hadde blitt veldig glad for det, men iom at stryking er den værste husmor oppgaven jeg gjør, er det en stor mulighet for at de hadde blitt liggende ubrukt. Men om jeg skulle hatt skikkelig fancy middagstipset en gang så ville jeg dratt frem strykebrettet for å vise frem mine fine servietter!

Dersom du går for denne ideen ville jeg lagt med noen fine illustrasjonsbilder/ brettemåter på hvordan man kan bruke de.

Skrevet
Jeg ønsker meg hvite damaskservieter. De kom ikke til å bli brukt til hverdags, men til større anledninger er det mye stiligere enn papirservieter. Brett dem i 4 og kjør dem gjennom rulla mens de er våte så blir de kjempefine. Mye raskere og bedre resultat enn å stryke.

Rulla? Hvem har rulle nå til dags?

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg hadde blitt glad for en slik gave. Det er noe jeg ikke tenker på å kjøpe selv, men som jeg hadde blitt veldig glad for å få ettersom jeg svært sjelden har servietter i hus, pluss at gjennbruks-varer alltid er bra.

Skrevet
Jeg ønsker meg hvite damaskservieter. De kom ikke til å bli brukt til hverdags, men til større anledninger er det mye stiligere enn papirservieter. Brett dem i 4 og kjør dem gjennom rulla mens de er våte så blir de kjempefine. Mye raskere og bedre resultat enn å stryke.

Alle som har plass til det og har lært å ta vare på store duker ol. Du får aldri en damaskduk like pen med strykejern som med rulle for eksempel. Jernet får ikke frem glansen. I tillegg er det mye raskere å rulle.

Skrevet
Alle som har plass til det og har lært å ta vare på store duker ol. Du får aldri en damaskduk like pen med strykejern som med rulle for eksempel. Jernet får ikke frem glansen. I tillegg er det mye raskere å rulle.

Hvor får man kjøpt sånn rulle da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...