Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Jeg hadde en greie med at det kun skal brukes 5-punkts i vår bil på barna. Men nå som andremann er på vei, og den nye vognen krever MaxiCosi sete for å passe i adapteren, lurer jeg på om det er bra nok? Vet at MaxiCosi er et bra sete, men er tre punkts sele godt nok egentlig? Hva sier dere? Jeg er litt nervøs for å kjøpe det..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Som ambulansefagarbeider (på 10.året) som har sett alt for mange trafikkulykker med barn, anbefaler jeg på det sterkeste 5-punkts sele så lenge som mulig på barna! Energien som oppstår, og går igjennom kroppen under en bråstopp "fordeles" jevnere en ved 3-punkts, men har også sett barn som a) tar vekk/flytter på stroppen over brystet, uten at foreldrene ser det -noe som gjør faren for store skader i buk og bryst stor. b ) sklir "ned" i setet og blitt kvalt eller fått store skader pga "bryst stroppen" når de blir hengene med hodet/halsen i den... -Spesielt når de har masse klær på seg om vinteren. Ble litt skremselspropaganda her, men det er virkeligheten.. :/
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 ..etter å ha tenkt meg om, så er det mulig at jeg missforsto innlegget ditt litt. Trodde du mente 3 punktsele som av type allerede er i bil?! (noen barneseter bruker bilens belte system) Men du mente kanskje typen som har to stropper over skuldre, og en i skrittet?! -Det er selvfølgelig mye bedre! Beklager! #2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå