Gå til innhold

La babyen sove i bilstolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 5 uker gammel baby med kolikk og holder snart på å bli gal av søvnmangel. Hun vræler hele natten og sover urolig på dagtid. Det eneste stedet hun sover mer enn 3 minutter om gangen er i bilstolen.

Jeg vet at de ikke burde sitte hele dagen oppi der men hvis hun setter i gang å skrike i natt også vurdere jeg å sette henne oppi der så jeg kan få 2-3 timer søvn. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Er desperat og blir koko hvis jeg ikke får sovet litt på natten snart..

Er det skadelig på noe vis og sitte lengre perioder i bilstol for sånne små. Hun er stille og sover når hun sitter der så det kan jo ikke være ubehagelig å for henne å sitte der.

Videoannonse
Annonse
Gjest Heartbroken
Skrevet

Det viktigste er jo at baby ikke har vondt, og hvis hun får en avlastning fra magesmertene ved å sitte i bilstolen sin hadde jeg ikke nølt med å la henne sove der. Hun får ikke varige skader ved å sitte litt lengre perioder i bilstolen en sjelden gang.

Reagerer litt på at det er ditt søvnbehov som er i fokus i innlegget ditt, og ikke på smertene hun har som er årsaken til at hun gråter så sårt, men det er nok søvnmangelen som snakker ;)

Lykke til og håper på en god natt for både deg og jenta.

Skrevet

Tenker jo selvfølgelig på lille jenta som har vondt i magen og ikke har det god. Vil jo så gjerne at hun skal ha det god og kunne få slappe av og sove.

Men nå har jeg ikke sovet mer enn 5 timer til sammen de siste 3 døgnene og føler jeg Må sove for det går helt rundt for meg og jeg klarer ikke være den mammaen jeg vil være. Jeg blir litt "ond" av så lite søvn og får tanker i hodet jeg hels ikke vil ha der og det skremmer meg...

Skrevet

Huff, jeg vet akkurat hvordan du har det... har vært igjennom samme greiene selv!

Redningen for oss ble faktisk vippestol. Alle sier at små barn ikke bør ligge der for lenge, men det var eneste stedet hun ville sove litt ihvertfall. Tror det var fordi hun da ikke lå flatt, og at syre og magesmerter avtok litt. Så til tross for advarsler, vi satte vippestolen mellom oss i dobbeltsengen på natten og vesla sov der.

Nå er hun over 2 år, og har ikke tatt noe som helst skade av det. Så for en periode må man bare bruke alle triks man kan, slik at både mor og barn får seg litt søvn!

Skrevet

Om hun sover godt i bilstolen, så betyr det jo mest sannsynlig at hun har det veldig komfortabelt oppi der, så da kan jeg ikke skjønne at det er et problem i de ukene kolikken pågår. Hun kommer jo ikke til å sitte i bilstolen hele døgnet. Skjønner at du blir helt koko av å ikke sove, så om bilstolen i noen timer er det som skal til for at den lille og mammaen skal få noen gode timer på øyet, så høres det ut som en kjempeløsning. :-)

Skrevet

Hei og masse klemmer her fra oss som ennå ikke er helt ferdig med denne perioden, men har opplevd en betraktelig bedring, de siste ukene. Har ennå ferskt i minnet den værste perioden. Kolikk kan omtrent ta livet av den beste, og det dere kan trygt la henne sove i bilstolen. Dette var det som funka forholdsvis godt hos oss også, og jeg spurte psykomotorisk fysioterapaut om akkurat dette. Hun betrygget oss om at dette ikke var skadelig. Anbefaler en henvisning til overnevnte behandling, og går ut fra at dere er akkurat så desperat som de fleste blir. Vi var innom kiropraktor, manuellterapaut, leger, helsestasjonen bodde vi nærmest på. Hun trenger(og dere trenger) søvn, og da bruker man det som funker :) Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...