Gå til innhold

Kjøper dere billige eller dyre klær til barna deres?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

1åringen får billige klær... Kjøper gjerne på tilbud. Rett og slett for han vokser så fort, og får ikke brukt klærne sine så mye som jeg betaler for dem.. dessverre :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både og! Stort sett billig inneklær. Kjøper en del fra HM, lindex, adidas og vossatassar. Uteklær bruker jeg mye penger på vil kanskje noen si. Bruker reima tec+ i dress, votter og luer. Jakker er helly Hansen tec, bergans osv. Sko kjøper jeg også 'dyrt'. Vi bor i nord, naturbhg og kunne ikke falt meg inn kjøpe yttertøy fra Cubus osv. Vet de ansatte er veldig fornøyde m uttrykke her og har kjøpt det samme til sine barn etter å ha sett det i bruk:-) og bare så det er sagt; barna mine får lov å leke og klatre i trær;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper kvalitet i sko og yttertøy, dvs dyrt men sjekker priser og salg. Bruksklær kjøper jeg på butikker som cubus og h&m.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men fikk intrykk av at det er mange her som bare kjøper dyrt yttertøy til sine barn. Jeg er ikke av de. Sønnen min har vinterdress fra Name It, og vi har fått masse skryt fra barnehagen for dressen hans. Det er ikke nødvendig å kjøpe det dyreste bare for merket mener jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre kjøper eg dyre yttertøy og sko, helst på salg, og så kjøper eg inneklede på kjedebutikkar. Bortsett frå at eg likar nøstebarnklede, som ungane av og til får til jul/bursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lyst eller ork til å sette meg så mye inn i hva som er bra og ikke, da klær egentlig bryr meg i ryggen et sted, så jeg pleier å kjøpe de dressene og skoene som kommer ut best i test. Det har det vært både dyre og billige som har vunnet testene, så hvor mye jeg legger i klærne har variert deretter,

 

Til dattera mi kjøper jeg stort sett klær i billigkjedene. Men synes de har kjedelige gutteklær, så til sønnen min blir det gjerne litt dyrere plagg,mi i hvert fall klær som ikke skal brukes i barnehagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Annonse

Inneklede har samme beskaffenhet uansett pris har eg komt til, så eg kjøper like gjerne billig. Yttertøy er meir varierande, kjøper oftast dyre merker til halv pris. Sko har eg kjøpt minimalt av, bestemora kjem med kvalitetssko som sikkert har kosta ho litt.

Endret av ★
Lenke til kommentar
Del på andre sider

inneklær har jeg bare billige kjedeklær til han fra Cubus,H&M,kappahl osv.

Regntøy er fra helly hansen,vinterdress og høst/vår dress er alltid fra reima,luer er fra billigkjeder,vintersko hadde jeg fra økonomisko i fjor å var godt fornøyd med de.



Anonymous poster hash: a1b7c...25f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God blanding. Her brukes alt fra Gucci til HM og Cubus. Men merkklærne kjøpes sjeldent til full pris.



Anonymous poster hash: a5506...172
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg lest hele tråden, men fikk intrykk av at det er mange her som bare kjøper dyrt yttertøy til sine barn. Jeg er ikke av de. Sønnen min har vinterdress fra Name It, og vi har fått masse skryt fra barnehagen for dressen hans. Det er ikke nødvendig å kjøpe det dyreste bare for merket mener jeg :)

Nameit sin dress koster vel 700-800 kr?

Syns ikke det går under billig.

 

Anonymous poster hash: a1b7c...25f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper klærene brukt så jeg får mye for pengene,å dermed kjøper jeg gjerne klær som har vært dyre.

Sånn som i går så kjøpte jeg en brukt reima vinterdress til 350 kr,å en høst/vår dress til 250 kr.

Når det gjelder lue har jeg aldri kjøpt noe dyrt merke,har en kjempe god og varm lue fra H&M som jeg er veldig fornøyd med :)

Jeg kjøpte også helt nye Cherrox fra en finn.no til 50 kr,så er godt fornøyd med det :)

 

Av inneklær så har vi billige klær som er fra billigkjeder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge deler, men jeg kjøper aldri det mest eksklusive. Jeg kan gjerne kjøpe en skjorte til guttene som er på halv pris til 400 kr istedet for en til 149 kr. Men jeg kjøper aldri en til 1800 kr. Yttertøyet er av de vanlige gode merkene som reima, isbjørn, molo, polarnopyret, bergans og ticket til de minste. Mens de to eldste er mer over på andre merker som ikke er til uoverkommelige priser som DC, Spyder, Volcom, Converse, altså det jeg kaller skateklær. 2-3 ganger dyrere enn H&M, men de vokser ikke i samme tempo lengre og sliter ikke klær på samme måte som da de var yngre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøper yttertøy av god kvalitet, ellers handler jeg mye på bare barn og kappahl/H&M. Syns det er mye fint i merket hamton (?) republic til gutter. Ellers kan deg hende jeg kjøper noe litt dyrere når det er salg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med et skjønn! Kjenner et par der mor er hjemmeværende, og far jobber i matbutikken, der barna kun går med Gant, Ralph Lauren, Canada Goose, osv. Personlig synes jeg den kombinasjonen er så rar. Skjønner ikke hva slike foreldre prøver å vise. Vi derimot er begge av høyere utdanning, og barna våre går for det meste i klær fra billig-butikker. Barn skal få lov til å være barn!

 

Anonymous poster hash: 26fdf...987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja takk begge deler! Yttertøy - ofte ganske dyrt, men ikke alltid (spørs på kvalitet), tynne bukser til å ha under kjolen - billigst mulig - det går uansett hull på dem/de er utenfor muligheter for å få reine osv - forbruksvare mao.



Anonymous poster hash: 1e790...117
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper mest billige inneklær. ( h/m, cubus og kappahl) men også litt dyrere som småfolk, Pop osv.

 

Driver ikke å kjøper genser for 700kr nei.

 

Uteklær så blir det dyrt. Reima eller Pop.

 

Sko er det for det meste dyre sko. Men det pga kvalitet og ikke merket.

 

Gjør det samme med barna som hos meg selv. Litt billig og litt dyrt.

 

Anonymous poster hash: 3d223...49a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å kjøpe billig, men passer på å kjøpe "gode" merker når det er tilbud. Gidder ikke bruke for mye penger på klær, de vokser så fort uansett.



Anonymous poster hash: 2b5ef...58b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billige,unntatt visse plagg som uteklær og sko. Han som skal begynne i 6.klasse bryr seg ikke og får dermed også billige klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt med et skjønn! Kjenner et par der mor er hjemmeværende, og far jobber i matbutikken, der barna kun går med Gant, Ralph Lauren, Canada Goose, osv. Personlig synes jeg den kombinasjonen er så rar. Skjønner ikke hva slike foreldre prøver å vise. Vi derimot er begge av høyere utdanning, og barna våre går for det meste i klær fra billig-butikker. Barn skal få lov til å være barn!

 

Anonymous poster hash: 26fdf...987

 

mulig de får klærene fra besteforeldre etc.

 

min mor kommer stadig med klær til ungene, men mon mor liker halv pris av rød pris på lindex.

 

hun har selv flyttet i leilighet, og har ikke plass til å shoppe til seg selv. nå shopper hun tilbuds manien sin til barne barna, meg og min mann! han føler det litt rart! he he he

 

Anonymous poster hash: 7dc8f...f9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inneklær går i H&M, Kappahl, Name it, cubus og Lindex. 
Uteklær er gjerne Reima. Så vil si inneklærne er billige, mens uteklærne bruker jeg mye penger på!

Kjøper uteklær for mellom 10.000 og 15.000 hver vinter til våre 3 barn. Da er det gjerne dresser, 2-3 par votter og luer, flere sett ull osv. 



Anonymous poster hash: 7cd10...48e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker penger på skikkelig gode sko, og bra yttertøy. Ellers går basisplaggene i NameIt, KappAhl, Lindex, Reflex osv.

Enkelte ganger når det er salg liker jeg å handle litt dyrere klær, og når jeg er i utlandet handler jeg litt mer merkeklær. Men disse brukes som vanlige klær, de leker som vanlig med disse klærne også.

Kjøper også ordentlige votter, gode varme luer fra Reima o.l, men alt på salg. Tråler nettbutikkene etter de merkene jeg er ute etter og gjør ofte noen skikkelige kupp.  :tommelopp:

Endret av BellaSuz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper det jeg liker, prisen på det er av en salig blanding. Handler en god del på Etsy, der kan jeg betale alt fra 150 kroner til 2000 kroner for en kjole. Ellers finner jeg like gjerne klær på kjedebutikkene til en hundrelapp som dyrere klær til 3000 kroner plagget. Barna mine aner ikke hva det de går i koster og alt er enkelt å bevege seg i/til å lekes i.

 

Anonymous poster hash: 9e147...ba4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...