Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Det er en setting der det ville vært naturlig at jeg var med, men han later som ingenting og drar alene. Ikke første gang. Idag tok jeg det opp med ham, det sårer meg faktisk at han heller vil ha mamman eller naboen til borddame. Han påstår det ikke er tilfelle, men jeg har jo levd med dette i noen år og vet at ikke er noe jeg bare innbiller meg. Jeg er så lei dette tullet, vil mye heller være sint enn trist. Ikke at det hjelper, jeg får faktisk ikke være med uansett. Hvert år får jeg spørsmål om hvorfor jeg ikke var med eller "til neste år må jo du også være med", i år skal jeg svare som sant er: Han vil ikke ha meg der... Og nei, han er ikke utro, bare en stor idiot...
Gjest Heartbroken Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 Men hvorfor stiller du ikke bare opp da? Hvis det er settinger hvor det er naturlig at du er med, er det jo ingen som reagerer på at du kommer. Bare kom og overse tufsen, så skal du se at pipa får en annen lyd Det er da ikke opp til han å styre hva du får lov til å være med på eller ikke. Hvilke forklaring har han på at han går alene da?
Motherof2 Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Høres ikke bra ut. :-/ Jeg lurer på om det ligger en bakgrunnshistorie her? Har dere vært på slike fester sammen før og kranglet eller lignende? Er du sjalu? Er HAN sjalu og ønsker ikke at du får mye oppmerksomhet av andre? Sa du til ham at dette sårer deg? Min mening er at dette ikke er normalt... Nå snakker jeg KUN for meg selv: Hvis min samboer hadde begynt med den slags oppførsel hadde jeg trodd han skammet seg over meg, trodd han ville fremstå som singel eller rett og slett ikke orket å ha meg med. Og da ville jeg tenkt gjennom hvorfor. Gått litt inn i meg selv og tenkt gjennom ting. For jeg hadde ikke godtatt dette... En ting er sammenkomst med kompiser, men fester hvor det er naturlig at begge deltar og kun han alene dukker opp, gang på gang? Nei!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 Nei, han har allerede sagt fra at det bare er ham som kommer og gjort div. avtaler med andre som skal dit. Det blir bare dumt. De første gangene passet han på å presisere at jeg jo kunne kjøre ham og så dra hjem med barna i samme slengen, eller "dere kan jo komme inn å hilse på før dere drar hjem igjen", det var rett og slett underforstått at jeg ikke skulle være der. Etter det har han bare nevnt tilstelningene i bisetninger og fortet seg å gjøre avtaler med andre. Jeg har vært dum som har latt det passere i mange år. Han har dratt og jeg har sittet såret hjemme. HI
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 Ikke greit i det hele tatt. Hadde jeg ikke godtatt. Da hadde han fått holde seg hjemme og passet barna sine.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Hvis min samboer hadde begynt med den slags oppførsel hadde jeg trodd han skammet seg over meg, trodd han ville fremstå som singel eller rett og slett ikke orket å ha meg med. Og da ville jeg tenkt gjennom hvorfor. Gått litt inn i meg selv og tenkt gjennom ting. For jeg hadde ikke godtatt dette... En ting er sammenkomst med kompiser, men fester hvor det er naturlig at begge deltar og kun han alene dukker opp, gang på gang? Nei! Det er jo det som gjør meg så trist, jeg lurer på om han skammer seg over meg. Jeg har vel tapt meg, blitt eldre og mindre morsom da, men det er vel ingen som er 20 hele livet... Huff, nei, jeg vil ikke tenke mer på dette idag, det kommer til å ødelegge hele kvelden min. Takk for at dere bryr dere ihvertfall HI
Gjest Heartbroken Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Det er ikke greit i det hele tatt. Det er på tide å sette hardt mot hardt og kreve en endring. Det er jo en form for psykisk mishandling å nekte deg å være med på ting, for deretter å nekte for at han gjør det og påstå at du innbiller deg det! Du må kreve skikkelig svar på hvorfor han oppfører seg sånn, og hva dere skal gjøre for å endre på dette. Masse lykke til, dette klarer du!
Motherof2 Skrevet 7. januar 2012 #8 Skrevet 7. januar 2012 Han skulle skamme seg, skulle han! Hvor gammel er han? Er dette en 40års krise? *s* Unnskyld, men jeg blir irritert over ektemenn som oppfører seg som de skulle vært ungkarer... Og særlig mht at dette skjer igjen og igjen. Han tar ikke hensyn til dine følelser!! Det følger med et ansvar å være familiefar og ektemann. Foreslår at du gir ham en lærepenge så han kanskje klarer å se ting i et annet perspektiv... Og at du skal kose deg! Dere har vel barnevakt eller lignende? Lag din egen avtale! Ordne deg en kjempegøy fest sammen med venner og kjente. Ta deg god tid til pleie deg selv denne kvelden, og gjør deg flott og fjong med stilig antrekk, fin frisyre, god parfyme og sexy sko. Føl deg like flott som du er! Denne utstrålingen din vil han garantert SE, og andre også - Du vil få komplimenter på festen og det vil gjøre deg så inderlig godt! Si til din kjære at han må være hjemme i kveld, for du skal ut på fest! Og at han trenger ikke sitte oppe og vente... UT og KOS DEG med vennene dine og tenk kun på deg selv. Lev i nuet, som de sier. Dette har du fortjent! Ikke ha dårlig samvittighet, kjære deg. Fordi DU er den som alltid sitter igjen... Nå får han føle hvordan det er. Og mobilen din? Den kan du ha på lydløs i veska di Så ikke han ødelegger stemningen med å ringe deg for en hel masse småting, når han begynner å kjede seg og tenke over hva du gjør på. La HAM sitte i din situasjon. Dagen etter spør du om han hadde det fint? Og hvis han spør deg så kan du si at du storkoste deg og at du vil gjenta dette om ikke lenge ) Sett mannen din på plass og ikke la ham ødelegge selvtilliten og stemningen din. Du har også rett på å kose deg og komme deg ut! Og hvis han begynner å mase om å få bli med (særlig første kvelden) så kan du svare: beklager, men det er ikke plass til to! med et smil... Prøver ikke å ødelegge noe mellom dere her, men jeg tror han her trenger å bli satt på plass... Han virker fryktelig bortskjemt. Er han "mammadalt"? Veldig knyttet til moren sin? Hardt mot hardt! er mitt siste tips, siden ingening annet har fungert. Du skal ikke sitte hjemme med usikkerhet og vonde følelser, kjære deg! Trist at han ikke tar hensyn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå