Gå til innhold

Har dere dobbelt opp med yttertøy?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg på parkdress, vintersko, regnklær osv.. Ett sett hjemme og ett i barnehagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, her har vi dobbelt av regntøy og vinterdress, men ikke av støvler.

Skrevet

Vi har dobbelt opp av alt, bortsett fra regntøy og vintersko.

Skrevet

Regntøy har vi ofte i en størrelse større/mindre hjemme, men vi tar stort sett med dresser og regntøy frem og tilbake. Er sjelden ute på kveldstid på hverdagene og jeg syns ikke det er noe stress å ta med alt hjem i helgen. Da får vi sett over om det er noe som må vaskes også.

Skrevet

Da barna var yngre hadde vi ikke det. Men nå har vi mer enn dobbelt opp. Noe har jeg kjøpt brukt, noe har vi fått av besteforeldre. Det kombinert med barn som kan bruke samme yttertøyet flere år på rad har gjort at vi nå har minst dobbelt opp av alt ja. Men, vi har likevel egentlig ikke en av hvert plagg hengende i bhg..

Skrevet

Ja det har vi.

Ett sett som passer i år som er "hovedsettet" og ett sett som kommer til å passe til neste år, altså er det litt stort. Det brukes når det andre er til vask eller i andre nødstilfeller.

Skrevet

Ja, og det hadde vi før de gikk i barnehagen også. Veldig praktisk.

Skrevet

Til 8 åringen har vi som regel en størrelse opp liggende "på lager" og det brukes når det trengs. Da har vi dobbelt opp uten å måtte kjøpe mer enn vi trenger uansett.

Minste har gjerne mer enn dobbelt også, siden han arver fra flere hold.

Skrevet

Vi har dobbelt opp av yttertøy i den forstand at vi har yttertøy til flere anledninger. alle ungene har hel dress eller todelt dress. Dessuten har de vann- og vintette overtrekksbukser og jakker. Disse brukes kan brukes med lite klær under når vi er i aktivitet (f.eks skigåing) eller med tykkere ull/fleece under som reserve-leke-klær. De har ett par vintersko hver, men har i tillegg cherrox som kan brukes i nødsfall dersom vinterskoene er våte

Skrevet

Må være stress å ikke ha det.

Skrevet

Ja, det har vi.

Kjøper alltid nytt yttertøy til ungene, også har vi gjerne noe arvet som ekstratøy.

Skrevet

Kjøper gode ytterklær (vinterdress og regntøy) til barnehagen, og så har vi barnehagepakken fra Sportmann hjemme. På ettermiddagene blir det uansett ikke så lange tida ute - så de klærne holder helt fint. I helga tar vi dressen hjem. Ett par skikkelige vintersko. Ett par skikkelige cherrox. To par støvler. Ett hjemme - og ett i barnehagen. Ett par skikkelige joggesko og ett par sandaler om sommeren.

Skrevet

Ja, det har vi. Noe har vi også tre sett av. Ett vanlig i bhg pluss et reservesett, i tillegg yr vi også et sett hjemme.

Skrevet

Nei, ikke vinterderess/parkdress, men har vintersko og cherox og har ekstra regntøy hjemme ofte en str større enn den i bhg.

Skrevet

Dobbelt og mer enn det. I barnehagen og på skolen henger det alltid regntøy og dress, gummistøvler /sherrox står det også der.

Hjemme har vi dress og todelt. Ungene drar alltid i en av disse to. Så vi har gummistøvler/sherrox hjemme også. På sommerstid pleier en av disse bli satt på hytta slik at jeg trenger å ta med frem og tilbake hele tiden siden vi er der så mye.

Men jeg har unger som er veldig mye ute, og de blir våte uansett hva de har på seg. Kan ikke stoppe de i være ute pga for lite tøy i hus. Selv regntøy blir vått her i huset, for plutselig er det noen som skal sjekke ut om det går ann å svømme i en vanndam.

Av vintersko har de ett nytt par hvert år. Men jeg kaster ikke gamle vintersko om de ikke er for små for minsta. Skulle det være så at vinterskoa dems er våte og sheroxen er for kalde så henter jeg noen gamle vintersko i kjelleren. Arvesko er greit nok for en gang eller to syns jeg, de eldste stjeler mine sko om deres ikke er tørre.

Men hvor mye en trenger av tøy må en nesten se utifra hvor mye barna er ute og hvor en bor. Mine barn blir også hentet av endel forskjellige i barnehagen, så når de har ett sett i barnehagen og har på seg ett annet når de går dit vet jeg det alltid er ett sett der, og så slipper de våte dresser i barnehagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...