Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #1 Skrevet 7. januar 2012 Jeg har selv jobbet i flere forskjellige barnehager opp gjennom årene, samt flere skoler også. Nå sitter jeg igjen med et inntrykk av at det er MANGE av de som jobber i barnehage som er meget arbeidssky! Jeg vet at dette kan provosere, det er ikke ment slik. Og jeg er også veldig klar over at dette absolutt ikke gjelder alle. På hver plass jeg har jobbet (i barnehage) er det bestandig en om ikke flere som er helt og tydelig allergisk mot å jobbe. Sniker seg unna ved en hver anledning. Gjør minst mulig, har vondt en eller annen plass bestandig, og på den måten Må få slippe unna visse oppgaver. Flere av plassene var klar over at de hadde å gjøre med folk som tydelig ikke likte jobben sin, og satte i gang tiltak, bla spørre om de heller var interessert i å jobbe i redusert stilling. Dette pga ofte mye fravær i tillegg til det jeg har nevnt overfor. Hva synes dere som også har jobbet, eller jobber i barnehage? Er også klar over at dette gjelder flere arbeidsplasser en akkurat barnehage. Men etter å ha jobbet både i barnehage og skolen, må jeg si at det skiller seg sterkt ut i førstnevnte.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #2 Skrevet 7. januar 2012 jeg har jobbet i noen barnehager jeg og, men kan ikke si at jeg kjenner meg igjen i det du sier har vel vært heldig med mine kollegaer da
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 7. januar 2012 #3 Skrevet 7. januar 2012 Gud eg må var heldig me mine kollega da. Ledelsen bruker ofte oss som eksempel når dei skal definere et godt team Men de må jobbes med som alt annet. Vi går på jobb til vi spyr. Har selv gått på jobb med 39,5 i feber og andre diverse ting. å de gjør og mine kollega. Vi får masse skrøyt fra foreldre at vi går inn i mengden med barna å det er gøy å komme inn på vårs avd. Og alltid et smil fra oss får dei. Vi sier har man en dårlig dag setter man på service glise og la de stå Men har nok merket de på noen av dei andre avd som du sier. Men der vet eg styrer har gått inn å spurt er du sikkert dette passe deg kansje du skulle jobbet med noe annet.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #4 Skrevet 7. januar 2012 Etter mine små vikar opphold sitter jeg igjen med samme inntrykket av barnehavetanter, sære dyr... Arbeidssky, og de dumper alt på de stakkars vikarene som kommer inn dit... var ei jeg var utplassert med som måtte stå ute med barnevogn-vakt i flere uker, (!!det var vinter!!) det var bare hun som sto ute i alle timene altså fra ca klokka 11- 15.00... super dårlig gjort! når hun ikke var på jobb rullerte barnehavetantene seg i mellom og de sto ikke lenger enn en time hver... dessuten har de en stygg tendens til å baksnakke barna, foreldrene og oppdragelse... Jeg veit det at når jenta mi skal i barnehage kommer jeg til å ha en tøff jobb, jeg veit ihverftall hvem barnehage hun IKKE skal i heldigvis ligger ingen av barnehagene jeg var i inærheten av der jeg bor Det kan hende jeg har vært uheldig ,men jeg er ikke imponert når det gjelder disse tantene, og jeg hører ikke veldig mye bra om dem heller... Utrolig synd, siden de spiller en så stor rolle i livet til ungene
nr 1 Nes H Skrevet 7. januar 2012 #5 Skrevet 7. januar 2012 jeg har oxo jobbet i litt diverse barnehager, men i noen av dom har jeg kjempe gode erfaringer. Men så klart noen av disse arbeidssky har jeg så klart møtt på. Så valget faller iallefall ikke på de når det er min tur tur til å søke.
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 7. januar 2012 #6 Skrevet 7. januar 2012 Off ikke bra å høre dere har møtt det slik. Men alle er ikke like takk gud for det. Hos oss dei gangene vi har vikarer så vil dei tilbake heldigvis for dei koser seg så :-) å dei spør ofte før dei sier ja hvilken avd dei skal på.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2012 #7 Skrevet 7. januar 2012 Høres ut som dere har en flott barnehage tommelen opp for dere
Gullungen <3 Skrevet 8. januar 2012 #8 Skrevet 8. januar 2012 (endret) Har jobbet 15 år i barnehage og opplever ikke ting som HI beskriver. Hos oss er det ingen unnasluntrere eller arbeidssky ansatte. Vi jobber og står på og har veldig godt rykte på oss. Er stabile og et godt team Det å gå på jobb når man har 39,5 i feber (når man jobber i barnehage) er for meg bare helt høl i hue og ingenting å få skryt for. Så 2 prinser og et nurk på vei får ikke noe tommelen opp fra meg ang det. Kjenner jeg blir mektig provosert av sånt. Det er vel ikke bedre at du møter opp med feber enn at noen av barna gjør det?? Endret 8. januar 2012 av Gullungen <3
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2012 #9 Skrevet 8. januar 2012 Angåendes med å gå på jobb med 39,5 i feber... det er ikke akkurat noe å skryte av! Jeg ville ikke hatt min unge med syke folk på jobb!!!! Er man syk, så holder man seg hjemme!
Mamma´n til lillemor Skrevet 8. januar 2012 #10 Skrevet 8. januar 2012 Jeg har så vidt jobbet i barnehage som vikar, og jeg fikk et kjempedårlig inntrykk at de ufaglærte assistentene der. De verdsatte ikke jobben, var late og gjorde og sa mye upassende. Må si dette var et sjokk for meg som 21-åring. Nå, ti år etter har vi erfaring som foreldre, og vi er veldig fornøyde med en bhg vi har. I forrige var det et par arbeidsskye som ikke inkluderte vår datter fordi hun var eneste ett-åring og det var visst litt masete at alt gikk så tregt....!? Da er du på feil avd i mine øyne. På basen til lillemor jobber de og står på, men er ikke på jobb dersom de er syke, selvfølgelig. Dette varierer nok fra bhg til bhg, på samme måte som andre arbeidsplasser.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå