Gå til innhold

Hvilken av disse jobbene ville du hatt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Veileder på NAV

Personalkonsulent i Manpower

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veileder hos NAV uten tvil.

Har selv jobbet med rekruttering, og det er en skikkelig slitsom jobb. Du må rundt for å "innyde" deg hos bedrifter og selge Manpower til folk som også forholder seg til alle andre bedrifter. Du må forhandle om rater, kontrakter og massevis av andre forhold som dukker opp underveis.

Må ærlig innrømme at jeg aldri ville jobbet som personalkonsulent hos et rekrutteringsfirma... men det er nå meg da:)

Skrevet

Takk for svar! Lønnen er 40.000 høyere hos Manpower..

Hvilket bemanningsbyrå har du jobbet for da? Kan du fortelle mer?

Hi

Skrevet

Ser det er mange som ser på innlegget, men som ikke legger inn svar. Ville blitt veldig glad om dere kunne ha svart. Dere trenger ikke skrive mer enn NAv eller Manpower.

:) Valgets kval..

Hi

Skrevet

NAV - har jobber som personalkonsulent i rekrutteringsbransjen. Aldri mer. Det er en selger jobb (og jeg jobet som avdelingsleder).

Skrevet
Takk for svar! Lønnen er 40.000 høyere hos Manpower.. Hvilket bemanningsbyrå har du jobbet for da? Kan du fortelle mer? Hi

Ser du har fått et svar til fra en som også har erfaring fra rekrutteringsbransjen.

Det er en kjempe tøff bransje, og man jobber hardt for å få sine kandidater inn i stillinger. I tillegg til å forholde deg til bedrifter som stiller store krav, må du også forholde deg til kandidatene du nominerer til stillingene. Her er det ofte mange spesielle (og kravstore!) folk, som heller ikke alltid er like pålitelige. De er gjerne registrert hos alle byråene, og selv om de lover deg noe kan de gjerne takke ja til noen andre en time etterpå. Og da har du kastet bort MANGE timer på denne personen.

Som hun andre også sier, så er det en selger jobb. Du må selge deg og Manpower inn til bedrifter som trenger ansatte. Hvis man har rammeavtaler med bedriftene er det litt enklere, men det er og blir en salgsjobb. Og bedriftene har på en måte makten, de kan velge og vrake blant kandidater fra alle rekrutteringsfirmaene.

Jeg ville ikke lagt så mye vekt på 40.000 kr her, da dette ikke utgjør det helt store etter skatt per år. Hos NAV har du faste arbeidstider og der går mye på rutine (uten at jeg vet altfor mye om hvordan det er å jobbe der). Men i et rekrutteringsbyrå må man jobbe på bedriftene og kandidatene sine premisser. Og når kl er 16 er det ikke alltid at man har muligheten til å avslutte dagen.

Men som sagt, du gjør hva du føler er best for deg:)

Hilsen første anonym:)

Skrevet

Tusen takk for utfyllende svar!

Jeg jobber nå på NAV, og ser ikke for meg at det kan bli noe travlere enn jeg har det nå, men jeg har jo ikke akkurat konkurranse på NAV, og det er jo litt deilig å slippe:) Jobben kommer av seg selv.

Men så var det lønn og mer frihet til å utføre jobben som jeg vil..

Bonus vil jo komme i tillegg til den 40.000 jeg får mer i grunnlønn.

Hi

Skrevet

Hehe, da kan jo vi bytte jobb;)

Ettersom jeg er møkk lei av alt som heter rekruttering og alltid hatt lyst til å jobbe i NAV, så er jeg åpen for det... *s*

Men ja, jeg skjønner at det kan være fristende å gå til noe helt annet. Og hvem vet, kanskje det passer deg godt?

Man må jo også ta med ting som avstand til jobb, parkeringsmuligheter og lignende i avgjørelsen, så ikke lett alltid.

Skrevet

Forresten kan jeg spørre hva du har fått tilbud om i lønn?

Hilsen hun som har svart div ganger*s*

Skrevet

Ja, kanskje vi skal bytte:)

Har fått tilbud om 440.000 kr. I tillegg til bonus.

Hva har du da?

I NAV har jeg 404.000 kr. Liten mulighet for å stige da jeg har nådd 10 års ansiennitet.

Hi

Skrevet
Ser det er mange som ser på innlegget, men som ikke legger inn svar. Ville blitt veldig glad om dere kunne ha svart. Dere trenger ikke skrive mer enn NAv eller Manpower. :) Valgets kval.. Hi

Vanskelig når man ikke har erfaring med verken det ene eller det andre. Men sånn helt uten å egentlig ha peiling, ville jeg valgt Nav ;)

Skrevet

Jeg har 450.000, men ikke så lenge siden jeg ble fast ansatt. Jobbet først som innleid hos byrået;) Så synes det er et godt tilbud du har fått... jeg har ikke bonus!

Men ettersom lønnen er ganske lik og vi ønsker hverandres arbeidsoppgaver, så synes jeg vi skal foreslå et bytte ja. Problemet er bare det at jeg akkurat gikk ut i svangerskapspermisjon, hehe:)

Masse lykke til med valget ditt, og gjør det du føler er riktig!

Skrevet

Jobbet du som innleid gjennom byrået eller i byrået?

Tilbudet er forsåvidt godt ja. Men ble jo usikker nå som alle virker som de ville foretrukket NAV. Det samme sier mange av mine venner. Litt rart med tanke på den omtalen NAV får, at så mange likevel vil jobbe der..

Vi får finne ut om vi bor i samme by da, og vurdere bytte:)

Hi

Skrevet

Har liten peiling på hva det går i, så syns ikke jeg er kvalifisert til å svare.

Skrevet

Nav.

På grunn av forutsigbar arbeidstid og i det offentlige har man "trygge" jobber. Nav er også en kunnskapsbedrift med gode muligheter til å utvikle seg på flere områder.

Skrevet
Jobbet du som innleid gjennom byrået eller i byrået? Tilbudet er forsåvidt godt ja. Men ble jo usikker nå som alle virker som de ville foretrukket NAV. Det samme sier mange av mine venner. Litt rart med tanke på den omtalen NAV får, at så mange likevel vil jobbe der.. Vi får finne ut om vi bor i samme by da, og vurdere bytte:) Hi

Jeg jobbet i byrået, men var ikke fast fra starten av. Så har samme jobb nå, men i fast stilling... litt spesielt å forhandle med andre når jeg selv "bare" var innleid;)

Og jeg tror de fleste som kritiserer NAV her gjør det fordi de har opplevd noe negativt i selve systemet, ikke alt som går på de ansatte. Har selv studert statsvitenskap, og synes en jobb i NAV hadde vært fantastisk. Men foreløpig har det bare ikke blitt til at jeg har søkt på noen... men en dag:)

Skrevet

Så du ville vært villig til å gå ned i lønn for å jobbe på NAV?

Jobben på NAV er spennende og utfordrende, men det er så mye som er tungrodd og som irriterer meg. F.eks at vi et år har et stort tiltaksbudsjett og pøser på med mer eller mindre nyttige tiltak, mens vi et annet år har dårligere budsjett og ikke kan innvilge tiltak som ville vært til hjelp for brukerne. Og det at vi selv ikke kan fatte et enkelt vedtak, men må sende saken til en forvaltningsenhet som ikke er i kontakt med brukeren.

For ikke å snakke om at brukeren ikke får snakke med den som har fattet vedtaket dersom de ønsker det.

Hm, blir enda mer usikker her..

Hi

Skrevet

Med din utdanning og bakgrunn er du iallefall en aktuell kandidat for stilling i NAV om du skulle ønske det:)

Hi

Skrevet

Jeg har jobbet med begge deler, og ville garantert foretrukket NAV - selv om jeg nå har gått videre derfra også!

Jeg likte å jobbe med rekruttering av mennesker. Det var både spennende og utfordrende! Men jeg likte IKKE salgsdelen av jobben. Jeg er ingen utpreget salgsperson, og synes det var vanskelig og selge inn meg selv og firmaet for nye kunder.

Likte godt jobben i NAV. Forutsigbar arbeidstid, forutsigbare oppgaver samtidig som det ikke var en eneste dag som var lik. Men jeg likte ikke maset, sure brukere og produksjonsskjøret. Ble stresset og faktisk syk av alt presset! Så nå har jeg gått videre til en annen statlig bedrift med bedre lønn og bedre arbeidsvilkår. Hurra!!

Du kan fint stige i lønn i NAV selv med 10 års ansiennitet. det gjelder bare å komme i riktig lønnsgruppe, f.eks som rådgiver

Skrevet

Ja, jeg ville faktisk gått ned i lønn for å jobbe hos NAV... tro det eller ei:)

Jeg er så lei av utallige intervjuer med kandidater, pushe jobber på bedrifter og se at kanskje 1 av 10 går igjennom. Og deretter er det samme runden en gang til. Er i tillegg lei av å smiske! "Vi har de beste kandidatene for dere". "Vi kan hjelpe dere på best mulig måte". "Si bare hva du ønsker deg, så skal vi fikse dette"... osv!

Hehe, overdriver litt her altså, men det blir kanskje slik uansett hvilken type jobb man er i. Alt blir rutine etterhvert, og man tror at gresset er grønnere på den andre siden.

Men helt seriøst; hvis du har interesse av å jobbe med mennesker, synes det er interessant å koble kvalifikasjoner med bedrifters ønske og i tillegg er flink til å selge inn både deg selv og andre, så hvorfor ikke? Hvis du ikke trives, så er du jo ikke stuck der for alltid. Noen ganger må man ta sjanser også :)

Skrevet

Skulle gjerne ha utvekslet noen private meldinger med deg. Er ikke alt jeg vil skrive så alle kan lese. Men du er vel like lite interessert i å publisere nicket ditt som jeg er? Du har ikke en "anonym" e-postadr? Min inneholder fullt navn...

Hi

Skrevet
;)

Betyr det at det er du som jobber i bemanningsbransjen? Da sender jeg deg en PM...

Hi

Skrevet

Vil fortsatt gjerne ha svar fra alle på hvilken jobb dere ville valgt... :)

Hi

Skrevet
;)
Betyr det at det er du som jobber i bemanningsbransjen? Da sender jeg deg en PM... Hi

Du må bekrefte at det er deg før jeg sender:) Paranoid...

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...