Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Jeg er bare 24år, men idag fant samboeren min kul i hvert av brystene. Jeg regner med at det kun er bare noen vanlige kuler som kan forklares, men bestilte likevel en legetime. Brystet rundt der kulen er, er ømt.. går jo selvfølgelig og tenker på dette, samtidig som jeg også leser at det ikke skal være vondt. Og da tenker jeg igjen at det ikke er noe farlig. Ville bare høre om det er noen som har noen synspunkt på dette?
Gjest Morn du Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 Veldig bra at du har bestilt time hos lege Hadde selv en kul i brystet i høst. Fra jeg bestilte time hos legen til jeg hadde undersøkt kulen, tok det en uke. En uke med maange tanker. Det gikk heldigvis bra, det var kun en væskefylt cyste Lykke til!
hysterika Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Er du gravid? Da kan det være melkekjertler som begynner å røre på seg.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Så flott å høre! Satser på at det er noe av det samme for min del og Takk for det!! Slet med ammingen og hadde brystebetennelser hele tiden, så kanskje det bare er der det kommer fra. Men, for å roe meg selv og ikke minst samboeren som selv har mistet sin mor og stefar i kreft - vil jeg sjekke opp.. Han ble veldig redd stakkars, og ga meg telefonen med engang for å bestille time. Ikke gjorde det saken bedre at jeg for noen dager siden drømte at jeg hadde uhelbredelig kreft, liksom.. Når ting kommer slik som dette, er det vel bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Og heller få det bekreftet at ting er iorden Time på onsdag - men jeg vil helst tenke positivt og ikke bekymre meg. Prøve så godt som mulig, og det er bedre å komme ut med beskjed om at alt er iorden!! Krysser fingrene for meg selv Veldig bra at du har bestilt time hos lege Hadde selv en kul i brystet i høst. Fra jeg bestilte time hos legen til jeg hadde undersøkt kulen, tok det en uke. En uke med maange tanker. Det gikk heldigvis bra, det var kun en væskefylt cyste Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Nei, jeg er ikke gravid. Veldig sikker på det. Har også PCOS, med mulig endemetriose som jeg også skal ta med opp med fastlegen på onsdag. Begynt å få kraftige magesmerter før, under og etter menstruasjon + under eggløsning (som jeg regner med det er..) Hadde det for to dager siden og da var smertene så ille at jeg begynte å grine av det. Flere ting som må sjekkes opp Er du gravid? Da kan det være melkekjertler som begynner å røre på seg.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Jeg har en kul i hvert bryst, som har kommet med nesten 20 års mellomrom. Dette begynte som en litt smertefull kul hver gang, og dette har blitt til en vevsknute. Husker ikke navnet nå. Hver gang gikk jeg til legen, og innen en uke var jeg til sykehuset og ble undersøkt på alle måter. Mammografi, UL, palpasjon(legen kjenner) og biopsi(vevsprøve) ble tatt begge gangene. Kulen var bevegelig, så de visste vel egentlig at det var godartet bare av den grunn. Men hele greia ble gjennomført likevel. En SKAL kontakte lege ved kul i brystene. Uansett hva en tror og mener det kan være. Det SKAL sjekkes.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Godt å høre at man blir så godt tatt vare på! Det er kjempeflott og det gjør at jeg vet at det er riktig å kontakte lege. Enten for å slippe å bekymre meg, eller for å få hjelp før det er for sent - om det skulle være noe. Jeg er ikke den som går til legen med meg selv, kun om det er nødvendig. Kanskje litt redd også, for å få svar jeg ikke vil takle. Men, bedre for tidlig enn for sent - for da kan man faktisk takle svaret og bekjempe om det er noe alvorlig. Gleder meg til timen på onsdag, men gruer meg også. Tanker som "hva om" - ligger bak i hodet mitt. Men, er bare å avvente. Får ikke gjort noe annet. Jeg har en kul i hvert bryst, som har kommet med nesten 20 års mellomrom. Dette begynte som en litt smertefull kul hver gang, og dette har blitt til en vevsknute. Husker ikke navnet nå. Hver gang gikk jeg til legen, og innen en uke var jeg til sykehuset og ble undersøkt på alle måter. Mammografi, UL, palpasjon(legen kjenner) og biopsi(vevsprøve) ble tatt begge gangene. Kulen var bevegelig, så de visste vel egentlig at det var godartet bare av den grunn. Men hele greia ble gjennomført likevel. En SKAL kontakte lege ved kul i brystene. Uansett hva en tror og mener det kan være. Det SKAL sjekkes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå