Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #1 Skrevet 6. januar 2012 Vi har en sønn på 17 måneder. Han spiser 5 skiver i bhg hver dag inkl frokost. Pluss fruktmåltid. Han spiser som regel lite middag, og gjerne to skiver til kvelds. Er dette mye for mye mat?
Zupermam Skrevet 6. januar 2012 #2 Skrevet 6. januar 2012 syns ikke du skal regulere maten hans . Han rører seg hele dagen, og om han er sulten til kvelds bør han få spise seg mett.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #3 Skrevet 6. januar 2012 Vi har en sønn på 17 måneder. Han spiser 5 skiver i bhg hver dag inkl frokost. Pluss fruktmåltid. Han spiser som regel lite middag, og gjerne to skiver til kvelds. Er dette mye for mye mat? Jeg syntes da ikke det hørtes så mye ut? Lite variert kanskje men sånn er jo barn. Jeg syntes det høres helt forferdelig å begrense et så lite barns matinntak.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #4 Skrevet 6. januar 2012 Jeg syns ikke det høres mye ut. Min eldste måtte ha 6 skiver med seg til lunsj i barnehagen, og da hadde han allerede spist frokost før det. Og han spiste mye middag og også kvelds. Da var han på alder med din, eller kanskje noen måneder eldre. Og han er tynn som en lyktestolpe enda(har alltid vært det), som snart voksen. Han har alltid vært meget aktiv Dere må jo se an ungen, og ikke matinntaket isolert. Er han på grensen til overvekt, så bør dere kanskje tenke. Men er han normalvektig, så er det bare å la han spise
petite fleur Skrevet 6. januar 2012 #5 Skrevet 6. januar 2012 Høres helt normalt ut mtp på mengde, men som en annen nevner; svært lite variert.
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #6 Skrevet 6. januar 2012 Men hvordan få han til å spise mer variert? Eneste pålegget han liker er leverpostei...
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Vi pleier å sende med middagsrester (pannekaker, pølsebiter, fiskekaker, kjøttboller, fiskepinner, pastaskruer, tortilla m/ diverse fyll, mm), yoghurt, paprikabiter, agurkbiter, minimais, fullkornskjeks med blåbær, banan, eple, minirosinesker, sammenrullet ost/ skinke osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå