Gå til innhold

Passiv røyking.

Anbefalte innlegg

Skrevet

passiv røyking er jo like ille som om man røyker selv har jeg hørt.. Men blir lungene til en som er utsatt for daglig passiv røyking like ille og ødelagte som hos en som røyker?

Og blir lungene fine igjen når man ikke er utsatt for passiv røyking?

Ja, har sett reklamen for røykeslutt på tvn nå, og det får meg til å tenke litt. Jeg ble utsatt for passiv røyking, massiv damping i 17år. Hjemme var det røyking inne i hele huset, og i bilen. Ble aldri luftet noe mer en vanlig heller.. Tenker jo på hvordan mine lunger ser ut da. Må jo være helt ødelagte.. :s Når begge foreldrene og alt av besøk fra øvrig familie og venner av dem røyker, så blir det jo faktisk en del røyk. Glad for at de fleste har sluttet nå da, eller røyker ute, men dette var jo veldig vanlig for noen år siden. De fleste av mine venner hadde og foreldre som røykte som helter inne og i bil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lungene heles med tiden, og tror neppe du har fått noen varige men, dersom dette er noen år siden, og du ikke har merket noe til det. Leste en gang at om man slutter å røyke, etter å ha røyka fast noen år, vil lungene være "friske" igjen etter 10 år. Har ingen link på det, så mulig jeg har lest eller husker feil :P

Skrevet

Vokste opp der hvor mine foreldre røykte inne. De blåste til og med røyk på meg, og jeg lever ennå....og det gjør de fleste som vokste opp da det var vanlig å røyke inne.

Jeg tror personlig at de barna som vokser opp i dag, kommer til å bli veldig "pysete" når de blir eldre. Synes det er veldig mange som er overhysterisk. Det gjelder ikke bare røyk, og ja, jeg vet at røyk er usunt og dum.

Skrevet

Jeg er utrolig nok frisk som en fisk, eller friskere.. :) Så sånn sett har jeg vært veldig heldig igrunn.

Så bra at lungene healer seg selv, jeg så for meg svarte møkkete lunger jeg nå. :P

Hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...