Gå til innhold

sykepleie deltid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her inne som går/har gått sykepleie deltid? Jeg har ikke økonomi til å gå fulltid, men har et stort ønske om å kunne bli sykepleier. Men lurer litt på hvordan praksisperiodene er lagt opp - f eks hvor mange uker praksis det er første semester? Er disse sammenhengende?

Er det mulig å jobbe ved siden av? Ser at deltidsstudiet regnes som 75% (praksisperiodene er 100%).

Håper noen har erfaringer de kan dele med meg.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei, jeg går deltid, i fredrikstad... 1 året... vi er så heldige at fra iår er man på skolen 1 uke i mnd. ikke 2 dg en uke og 3 dg en annen uke.... det er mer nettbasert nå... vi møter læreren over adobe ( ett data program, hvor vi ser og snakker med hverandre), det pleier vi gjøre 1 gang i mnd, utenom skolen. ellers er det jevnlig gruppeoppgaver, de jobber vi med hjemmefra, med ett spesiellt program, hvor alle kan skrive, endre og hva en vil på samme dokument. til slutt får man en fullstedig oppgave. skoleuken består av seminarer som vi må være på, men også mye andre foredrag en kan velge å gå på. ( personlig vil jeg ha med alt) det blir såklart veldig intens denne uken, ellers må man være strukturert for å kunne gå deltid, man har 3 uker, man selv må jobbe jobbe jobbe med pensum hjemme. jeg jobber 80-100 pros, har 2 barn og tar denne skolen ved siden av. jeg har ett veldig engasjement da, å elsker det når ting går unna i livet mitt=) jeg står opp tidlig i helger, leser når resten av huset sover. , leser før senvakter, leser mens jeg lager middag og er på do=) dette første semesteret har vi ikke praksis. bare en anatomi eksamen og en praktisk eksamen, samt 2 oppgaver har vi jobbet med dette semesteret. nå begynner vår semesteret, og vi skal i praksis i april. det er da sykehjemspraksis. 8 uker... jeg synes det har gått såååå fint det her... deltid passer meg perfekt=)

Skrevet

og forresten, det er sammenhengende 8 uker=) det blir mange dobble vakter for min del... jobb om dagen, praksis kvelden og omvendt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...