Gå til innhold

klarer jeg meg på 1300 kcal pr dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg synes det er litt vel lite, men jeg klarer meg, og 3 de dagene jeg trener, går det jo veldig greit da...men nå er det ikke helg, og jeg liker å kose meg med både snop,en øl,og litt god mat...

jeg går på vektklubben.no og er veldig nøye med å notere alt jeg spiser, og trener...

hadde dere klart dere på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her var det veldig mye jeg jeg gitt....uff...sorry for det....

HI

Skrevet

Det klarer du! Jeg har vært gjennom samme opplegget med Vektklubb.no i høst, og hadde samme kaloriantallet å gå på. Tok et par uker å venne seg til lettprodukter, kraftig reduserte måltidsporsjoner, og (i mitt tilfelle), svært lite godteri og selvkomponert "lettpizza" på lørdager, men etter det føltes det helt greit å leve med:-) Etter 12 uker hadde jeg gått ned de planlagte 11-12 kiloene, så nå kan jeg spise mer av både det ene og det andre, men har faktisk ikke så veldig lyst på mye mat og godteri lenger...;-)

Skrevet
Det klarer du! Jeg har vært gjennom samme opplegget med Vektklubb.no i høst, og hadde samme kaloriantallet å gå på. Tok et par uker å venne seg til lettprodukter, kraftig reduserte måltidsporsjoner, og (i mitt tilfelle), svært lite godteri og selvkomponert "lettpizza" på lørdager, men etter det føltes det helt greit å leve med:-) Etter 12 uker hadde jeg gått ned de planlagte 11-12 kiloene, så nå kan jeg spise mer av både det ene og det andre, men har faktisk ikke så veldig lyst på mye mat og godteri lenger...;-)

Må legge til at jeg var/er en skikkelig godtegris, med stor sans for god mat... Kan jeg, kan du:-) Lykke til!

Skrevet

Å sÅ bra Å høre :-) Jeg klarer ikke helt i spise det de mener jeg skal spise, men jeg spiser tilsvarende, og er ikke over de % pÅ div sÅ burde vel gÅ for det samme.men jeg trener litt pÅ senter, og gÅr litt ellers.

og jeg er godtemums jeg ogsÅ, men har ikke lyst pÅ noe enda,selv om huset nesten flyter over av mat/kaker/godis etter jul...

tusen takk for god oppmuntring :-)

Skrevet

Nei, jeg spiste gjerne ikke helt i forhold til hva Vektklubben syns (og brukte ikke noen av menyene deres), jeg, heller, men førte iallefall opp alt av mat, og var superstreng på å holde meg til tilmålte kalorier;-) Ikke ble det noe trening på meg, heller (utover noen få gåturer innimellom), så du ligger jo enda bedre an enn meg:-)

07.27

Skrevet

Ja, men bare for en periode. Jeg bruker dette nå som jeg skal ha av julekiloene mine, og får i meg omtrent akkurat 1300 kcal for dagen disse dagene. Trener i tillegg 3-4 dager i uken. Nå følger ikke jeg noen kostholdsplan, men legger alt inn på Roede-klubben, og da ser jeg jo at jeg har ganske god balanse i måltidene mine.

1300 kcal er ikke nok til å leve skikkelig av i det lange løp, og en bør ikke ligge så lavt for lenger enn maks 2-3 måneder, spesielt ikke dersom man trener også. Har du veldig mange kilo som skal av bør du heller ligge på rundt 1600 kcal og bruke lenger tid på å gå ned. Jeg har gått på lavkalori tidligere også, og gikk da ned ca 14-15 kg på 4 mnd med et snitt på 1400-1500 kcal for dagen. Det var egentlig litt lite for en så lang periode, for jeg ble ganske svimmel og kraftløs mot slutten.

Men skal du klare dette så Må du faktisk kutte ut omtrent alt snop, øl osv for den perioden du holder på å gå ned i vekt (du trenger de skarve kcal til å få i deg nok vitaminer, proteiner osv, og kan ikke bytte dem ut med sukkerholdige ting). Så kan du heller gjeninnføre det igjen når du stabiliserer vekten igjen :)

Skrevet

Veldig koselig med tilbakemeldinger.

Jeg kan merke at jeg har lite å gå på, og tenker mye på mat,særlig når jeg har lagt meg...hehe...

men jeg har klart å holde meg unna alt av snop, selv om det er masse av det i huset, men jeg har god støtte i mannen min også, som vil gå ned noen kilo sammen med meg.

Jeg vil alt i alt gå ned 30 kilo, men klarer ikke dette så lenge, så jeg tar 1 mnd av gangen,så kanskje jeg setter opp kcal etter hvert, og at jeg tar kiloene langsommere etterhvert.

og det er ikke noe festligeheter i sikte, så jeg skal klare meg uten alkohol også disse første ukene.

Det som plager meg nå som jeg føler jeg ikke gjør riktig,er at jeg klarer ikke 5 måltiden pr dag, ligge kanskje på 3, og en frukt eller nøtter iblandt der.....

Skrevet

Ja, det går bra. Ta deg bare en ekstra treningstur!

Skrevet

Dersom du har 30 kilo som skal av ville jeg ikke lagt meg på 1300 kcal. 30 kilo tar tid, dersom du skal sultefore degselv over så lang tid spår jeg at du sprekker riiiimelig fort. Det er utrolig hvor mye mat du kan få i deg dersom du legger på 2-300 kcal.

Skrevet

som jeg har skrive tidligere,så kommer jeg ikke til å holde denne farten igjenom alle 3 kiloene som skal bort, skal prøve i 3-4 mnd først, og så slakke av litt.....men jeg skal være obs på dette, så takk for at du gjør meg oppmerksom på dette...

og en annen ting, jeg ser på innlegg jeg har skrive tidligere og jeg har ikke skrive å med stor bokst,det er noe som har skjedd her etter at jeg har skrive innlegget....fryktelig irriternde å lese...

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...