Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Har verdens snilleste mann, men han har hukommelse som en gullfisk. Spør først om en dato passer, deretter gjentar det etter noen dager, og så går over med for å spikre hva som skjer.... Og jammen meg, når jeg minnet på igjen i dag, så var det glemt og fikkbtil svar at det hadde aldri han hørt. Hadde det bare hendt EN gang. Men det skjer hele tiden!
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Du snakker nok for mye rundt beskjeden... For mange ord. Prøv med kort og konsist.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Tipper du maser så mye at han bare lukker ørene og nikker. Morfar gjorde det i alle år og på sine gamle dager tok han bare ut høreapparatet når "kjeftsmella" satte i gang kverna
Gjest irismor Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Neida, hjelper ikke med korte konsise beskjeder. I hvertfall ikke her, samboeren skyter en del (pistol på blink) og han er ramm til å glemme at vi skal noe hvis det er et skytestevne. Så jeg gikk til anskaffelse av en a-plan og noterer alt der. Da får han ikke sneket seg unna like mye, han prøver men nå har jeg det på papir så da er det nyttesløst.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 Tipper du maser så mye at han bare lukker ørene og nikker. Morfar gjorde det i alle år og på sine gamle dager tok han bare ut høreapparatet når "kjeftsmella" satte i gang kverna Hadde det bare vært så enkelt. Maser overhodet ikke. Grunnen til at jeg har begynt å minne han på det er jo nettopp fordi han alltid glemmer det. Og det å spørre i første omgang om det passer er vel normalt, siden vi har små barn og en kabal som skal gå opp. HI
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Neida, hjelper ikke med korte konsise beskjeder. I hvertfall ikke her, samboeren skyter en del (pistol på blink) og han er ramm til å glemme at vi skal noe hvis det er et skytestevne. Så jeg gikk til anskaffelse av en a-plan og noterer alt der. Da får han ikke sneket seg unna like mye, han prøver men nå har jeg det på papir så da er det nyttesløst. Hva er a-plan. Høres ut som noe for oss. HI
Gjest Morn du Skrevet 6. januar 2012 #7 Skrevet 6. januar 2012 Neida, hjelper ikke med korte konsise beskjeder. I hvertfall ikke her, samboeren skyter en del (pistol på blink) og han er ramm til å glemme at vi skal noe hvis det er et skytestevne. Så jeg gikk til anskaffelse av en a-plan og noterer alt der. Da får han ikke sneket seg unna like mye, han prøver men nå har jeg det på papir så da er det nyttesløst. Hva er a-plan. Høres ut som noe for oss. HI Aktivitetsplan? En kalender med kolonne til hvert familiemedlem, der man skriver opp hva den enkelte og alle sammen skal på/gjøre den uka eller måneden. Har aldri brukt det selv, så kanskje litt klønete forklart.
Gjest irismor Skrevet 6. januar 2012 #8 Skrevet 6. januar 2012 A-plan eller aktivitetskalender kall det hva du vil Men her skrives hvert bidige skytestevne ned for da har vi (jeg) full oversikt
Anonym bruker Skrevet 6. januar 2012 #9 Skrevet 6. januar 2012 Slik er det her i huset også, så vi har kalender på kjøkkenet der vi (som oftes jeg) skriver opp om det er noe. Alle i huset har sin egen kolonne, så før vi kan si noe sikkert må vi sjekke opp om det passer, det gjelder meg, ungene eller min mann. Han har måtte stryke sine planer noen ganger, siden han ikke har skrevet opp at han skal noe. Det har ikke blitt noe krangling etter vi fikk kalenderen, for vi må sjekke og planlegge for å få hverdagene til å gå rundt. Jeg blir gretten om min mann maser og peser med ting hele tiden, så da stenger jeg ørene til slutt. Kan igrunn forstå din mann også, men som en familie må man bare få kabalen "hverdagen" til å gå i hop.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå