Gå til innhold

Grøt til baby på 3 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan man gi grøt (veldig tynn) til baby som straks er 3 mnd. dersom babyen bare gulper og gulper av melka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ungen sulten hele tiden, og legger på seg normalt?

Hvis ungen gjør det, så ville jeg heller snakket med helsesøster/lege ang. dette. Gir du mme så prøv og bytt merke

Skrevet

Jeg hadde ikke gjort det uten å konferere med helsesøster. Kan gjøre vondt verre om ikke tarmsystemet er klar for det.

Gir du mme? Har du i såfall prøvd å skifte merke?

Skrevet

Ungen er ofte sulten ja, men legger på seg helt normalt.

Vi har prøvd alle mme som er på markedet etter anbefalinger fra legen siden det er så mye gulp. Nå bruker vi HIPP og det har gått bra et par mnd., men nå er det kjempe masse gulping igjen

Skrevet

Gulper han før han blir mett? Altså med en gang han får melk i seg? Går han opp i vekt? Hadde ikke gitt til en så liten baby.

Skrevet

Gulper ved første rap, gulper ved siste rap (tar vi ikke to raper kommer alt opp når flaska er tom). Et par timer etterpå begynner babyen å gulpe masse igjen selvom babyen da ikke har fått melk på som sagt et par timer.

Går opp i vekt ja. Føles hvertfall sånn

:P

Skrevet

Er jo noen babyen som gulper mer enn andre... Kan jo være han får nok i seg. Hadde snakket med hs, er ikke bra for så små å få grøt..

Skrevet

Tenkte å ringe HS i morra og høre.

Jeg kjenner ei som ga grøt til babyen sin når han var 3 mnd. siden han gulpa så ille

Skrevet

Nei, du skal vente til barnet er i alle fall fire måneder, helst seks mnd.

Skrevet

Har du prøvd Holle? Her var det samme problem, mye gulping og magevondt. Hadde prøvd det meste, til og med disse ekstremt dyre merkene på apoteket (det gjorde nesten vondt og kjøpe de pga prisen).

Hvis ungen er konstant sulten kan det være for at ungen gulper så mye, hvis ikke er melken ikke mettende nok så alternativet kan være og prøve neste steg på mme

Eventuelt la være og gi tran/d-vitaminer en stund for å se om det blir bedre, dette var også et problem her og jeg kan enda ikke gi ungen her det.

Skrevet

De nye anbefalingene er å gi grøt ved 4 mnd , eneste grunnen til at de ambefaler ammende å vente til 6 mnd er pga at mor kan få mindre melk.

Jeg ga grøt til min første når han var 3 1/2 mnd pga gulping og dårlig vektoppgang. Etter råd fra HS

Men, dra til fastlegen og be om henvisning til sykehuset for å få testet for refluks. Det er ikke alltid at helsestasjonen tar gulping alvorlig og de vil gjerne se ting ann . Gå heller til legen.

Har selv hatt to som har trent til VM i gulping, så vet hvor slitsomt det kan være.

Skrevet
Har du prøvd Holle? Her var det samme problem, mye gulping og magevondt. Hadde prøvd det meste, til og med disse ekstremt dyre merkene på apoteket (det gjorde nesten vondt og kjøpe de pga prisen). Hvis ungen er konstant sulten kan det være for at ungen gulper så mye, hvis ikke er melken ikke mettende nok så alternativet kan være og prøve neste steg på mme Eventuelt la være og gi tran/d-vitaminer en stund for å se om det blir bedre, dette var også et problem her og jeg kan enda ikke gi ungen her det.

Hvor får jeg kjøpt HOLLE og hva er prisen? Tilogmed NAN H.A.1 stod strålen på

Skrevet

#10 her

Holle får du kjøpt hos helsekost, eller via nettsider (husker ikke i farta linken, men det er bare og google så finner du de lett)

Prisen ligger på rundt 100,- for 400g

Skrevet

Selv om du kjenner noen som har gitt barnet grøt fra 3 mnd, så betyr ikke det at det er det rette for ditt barn. Litt streng nå, men ingen på et forum kan si om ditt barn kan ha nytte av det ift gulping, du må snakke med fagpersonell.

Men som Mamma'n til Will&Ailo sier; få ungen sjekket for refluks! Gulping i forbindelse med måltider er jo vanlig i større eller mindre grad. Men når det er snakk om sprutbrekninger og mange timer etter måltid, da synes jeg det bør sjekkes ut.

Skrevet

Jeg tok det opp med både min lege, helsesøster og barnelegen på helsestasjonen. Ingen mente ho hadde refluks siden det ikke var hver dag og hele tiden. Det er jo så klart perioder som er mindre gulping. Når jentungen og jeg var innlagt på sykehuset i desember sa de også at det er nok bare umoden lukkemuskel.

Nå skal det sies at faren var en ekstrem gulpeunge da :P Svigermor måtte skifte på senga og vogna hver dag og han har ikke refluks :P

Jeg kommer ikke til å begynne med noe grøt før jeg har snakka med HS hvertfall! Tør ikke utsette den lille kroppen for noe som ikke er bra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...