Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Nesten uansett hva vi lager vil han ikke spise. Han spiser ikke pølse engang når vi sitter ned til middag. Det begynner alltid med at han sier "nei, skal ikke ha middag, er mett"... Når vi får han til bordet, og han skjønner at han må sitte litt, nekter han å spise, men leker litt med maten. Uansett om jeg vet han liker det han får servert, nekter han. Foreløpig har vi ikke lagt noe nummer ut av det. Jeg ønsker ikke å tvinge han til å spise. Han får ikke noe annet i stedet, men må sitte og se på oss spise. Likevel spiser han ikke... I helgene eller når vi har besøk er han veldig flink til å spise. Smaker på det meste, og sitter lenge ved bordet. Tålmodig og sosial:-)... så jeg tror nok det har med innstilling å gjøre dette her. Han er generelt veldig glad i brødskiver. Spiser fire-fem brødskiver iløpet av en dag i bhg.. Kanskje han bare ikke er sulten på ettermiddagene hjemme?.. Hvordan ville dere håndtert dette? Latt han slippe hele middagen? Latt han leke mens vi spiser? Droppe middagene? Ha han sittende ved bordet? Tvinge han til å ihvertfall smake?.. Takker for svar:-)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Sånn har vi det i heimen og. Han har nektet å spise middag i over et halvt år (straks 3 år gammel) Han sitter sammen med oss og spiser evt litt oliven,mais,rømme og potet. Noe annet vil han ikke ha. Jeg stresser ikke med det. Jeg regner med at det er en fase og at det blir bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå