Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 jeg trenger gode råd viss jeg skal klare å holde ut de siste ukene. jeg har bare så vannvittig mye vann i beina....og det gjør faktisk vondt når jeg kommer borti dem avogtil. jeg drikker mye vann jeg har prøvd støttestrømper. og jeg spiser nesten ikke salt. hjelper det å gå mye eller lite?? noen andre som har det slik?? og i så fall hva gjør dere?
Roselilly Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Du kan prøve å ta tilskudd av kalium, det kan virke vanndrivende. Veldig god effekt hos en venninne av meg som også hadde myyyye væske i kroppen. En-to dager kan du ta en dagsdose morgen og kveld og så kan du heller trappe ned til normal dagsdose. Du bør merke innen 1-2 dager om det fungerer for deg. Du får kjøpt kalium på helsekostbutikken. (Merk at det er kalium og ikke kalsium.) Eller skal du jo også være obs på at mye væske i kroppen kan være et tegn på svangerskapsforgiftning, så hvis du har andre symptomer på det så gå til legen! Hvis du drikker veldig mye vann om dagen kan det hende at det blir for mye, hold deg ca til det de anbefaler pr dag. Er du tørst hele tiden så bør du få sjekket blodsukkeret ditt hos legen med tanke på evt svangerskapsdiabetes. Siden du har så mye væske at det er vondt når du kommer borti dem, så kan det uansett være lurt å få legen til å se på deg! Lykke til med de siste ukene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå