prøver1991 Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Jeg kommer egentlig fra nordland, der bor hele min familie og venner, men for ca 2 år siden flyttet jeg til drammen, sammen med typen min, vi har bodd siden den gang hos brødrene til typen min i en 2 roms leilighet, og vi er 5 stk som bor her. jeg er nå gravid uke 29, og vi kan ikke bor her når barnet kommer, men vi får bare ikke tak i leilighet her i drammen, vi har vært på så utrolig mange visninger og sier vi er interesserte, men vi blir aldri dem som bli valgt til å leie. jeg har også søkt på nav om å få kommunal bolig, men jeg fikk avslag. Hva skal jeg gjøre? eneste utvei jeg ser, er at jeg må flytte å bo hos foreldrene mine i nordland, siden vi ikke finner leilighet, og vi kan ikke fortsette å bo her sammen med så mange folk i en så liten leilighet. noen andre som har det sånn? jeg tar gjerne mot tips
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Hva med å kjøpe? Jeg har vært veldig heldig som har en onkel med leiligheter han leier ut, så det har aldri vært noe problem for meg, men vi har kjøpt leilighet.. Den trenger jo ikke være så stor, nok med to soverom.. Vet ikke hva prisene ligger på i Drammen, men her koster en slik ca 1.5 mill.. Så kommer det ann på om den er pusset opp eller om det er mye å gjøre selv..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Hva med litt utenfor Drammen. Mjøndalen eller krokstadelva? Kanskje litt lettere å få noe litt utafor byen....
Kaiamor Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Er heldigvis ikke i samme situasjon som deg og føler med deg. Aller først er det viktig med oversiktlig økonomi og GODE referanser for din betalingsevne av husleie. Jeg har selv leid ut boliger og vet at man prøver å få de sikreste betalerene til å bli sine leietakere. Sikkert lurt å dra hjem til foreldrene dine med en gang og ta opp husjakten derfra. Det høres ikke ut som et sunt miljø for hverken deg eller barnet ditt nå. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå