Gå til innhold

Klart for kun 2 dupper, hvordan blir det med måltidene??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er klart for å gå ned til 2 dupper her i gården merker jeg, men jeg er litt usikker på åssen det blir med måltider?? det passer så godt sånn som det er nå..

morgen og pupp 0630ish

sover noe (litt varierende lengde) mellom 0830 og 1100

lunsj 11-12ish

sover noe (litt variernede lengde) mellom 12 og 1430

middag og pupp 15

sover noe mellom 16 og 17

kveldsmat 18

pupp 1845

sove fra ca 19

dette går jo så greit opp... hvordan er deres dager med 2 sovinger??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her ser dagene sånn ut, hun er 7 mnd.

0645-07: trollet våkner, men jeg prøver å hale ut tiden med 15-20 min før vi står opp og steller

ca 08: frokost, 1 porsj grøt og vann

0915/0930: sove (30-60 min)

11: lunch, brødskive og vann

13: flaske med mme

ca 1330: sove 2 timer

vekker henne senest 1530 dersom hun ikke våkner selv

1545: middag

1830: grøt og vann

19: en flaske mme, pysj og tannpuss, sover ca 1915/1930.

Går overraskende greit å holde henne våken på ettermiddagen oppmot 4 timer før hun legger seg. Noen ganger gir vi grøt kl 18 for hun får en skikkelig "opptur" av grøten og kan leke veldig selvstendig på gulvet en halvtimes tid etterpå :)

Skrevet

Her våkner snupp ca 0730. Får da grøt ca 8.30. Legges igjen ved 10 tiden. Sover ca 1,5 time. Lunsj klokken 12. Sovner igjen klokken 14 ca. Kan sove opptil 2 timer da. Får middag klokken 16. Og grøt 18-1830. Legges klokken 19. Går helt greit å være oppe i 4 timer.

Skrevet

Vi har begynt å legge til rette for 2 dupper her og... Bare at vesla aldri har sovet lenge på dagen :-s Så i dag har hun sovet 50 min delt på 2 dupper... Det er vel for lite??? Er ikke helt i "vater" med disse daglurene enda, men når jeg skal legge henne for disse 2 duppene? da hun maksimum sover 40 min av gangen?? Sove 2 timer i strekk har hun ikke gjørt siden hun var 3 uker gammel... ??

Ikke meningen å praie denne tråden, bare at jeg lurer på hvordan jeg skal få henne til å sove litt lengre????

Skrevet

Vi har begynt å legge til rette for 2 dupper her og... Bare at vesla aldri har sovet lenge på dagen :-s Så i dag har hun sovet 50 min delt på 2 dupper... Det er vel for lite??? Er ikke helt i "vater" med disse daglurene enda, men når jeg skal legge henne for disse 2 duppene? da hun maksimum sover 40 min av gangen?? Sove 2 timer i strekk har hun ikke gjørt siden hun var 3 uker gammel... ??

Ikke meningen å praie denne tråden, bare at jeg lurer på hvordan jeg skal få henne til å sove litt lengre????

Huff, er tungt når de sover så lite.

Sover hun når du triller vogn? Var sånn jeg fikk min til å ta lengre dupper, og dermed også sov lengre på natten.

Er sant at søvn avler søvn.

Her hjalp det også å sove med litt bakgrunnsstøy;) Vi bor nært en skole og en flyplass, så å sove ute her er tingen:-)

Skrevet
Vi har begynt å legge til rette for 2 dupper her og... Bare at vesla aldri har sovet lenge på dagen :-s Så i dag har hun sovet 50 min delt på 2 dupper... Det er vel for lite??? Er ikke helt i "vater" med disse daglurene enda, men når jeg skal legge henne for disse 2 duppene? da hun maksimum sover 40 min av gangen?? Sove 2 timer i strekk har hun ikke gjørt siden hun var 3 uker gammel... ?? Ikke meningen å praie denne tråden, bare at jeg lurer på hvordan jeg skal få henne til å sove litt lengre???? Huff, er tungt når de sover så lite. Sover hun når du triller vogn? Var sånn jeg fikk min til å ta lengre dupper, og dermed også sov lengre på natten. Er sant at søvn avler søvn. Her hjalp det også å sove med litt bakgrunnsstøy;) Vi bor nært en skole og en flyplass, så å sove ute her er tingen:-)

Hun sover ikke spesielt lenger i vogn... Går jeg 2 timer er det lengste hun har sovet 50 min ;) Hun sover jo hele natta da, med unntak av noen kvelder og netter jeg må inn med smokken 4-10 ganger. Synes bare det er alt for lite søvn på dagtid... Hun kan bli ganske sutrete pga det :-s...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...