Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Noen som har erfaring med det å få hjelp i fra barnevernet for å få barnehageplass? Jeg har snakket med hs om dette og at jeg kan ringe å snakke med de men jeg er engstelig for det. >Hørt så mye negativt om barnevernet.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Hvorfor må du kontakte barnevernet for å få barnehage plass?Hvorfor ikke søke på egen hånd??
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Hvorfor mener du eller helsesøster at barnevernet må kontaktes ??Jeg hadde aldri kontaktet dem .hold deg unna.søk på egen hånd.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #5 Skrevet 5. januar 2012 ingeN? Ikke tenk på alt det negative du hører!! Det er da vanlige mennesker som jobber der. Har en veninne som fikk hjelp av barnevernet med barnehageplass og hjelp til dekning av plassen. Vet ikke mer desverre. Men hun fikk hjelp. Det var aldrig noe snakk om noe "skremmende", hvis du skjønner? Ikke vær redd for å spørre
mamma- Skrevet 5. januar 2012 #6 Skrevet 5. januar 2012 Jeg har barnet i barnehage selv om jeg ikke jobber.han må gå i barnehage for at jeg skal klare dagene.men jeg har psykiatriske papirer så jeg hadde aldri turt å kontakte de.da hadde de sikkert startet hjelpe tiltak. som innebærer observasjon.og da hadde det sikkert gått veldig dårlig .Da får jeg heller betale regninga selv.selv om det blir tøffere økonomisk-..
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #7 Skrevet 5. januar 2012 Noen som har erfaring med det å få hjelp i fra barnevernet for å få barnehageplass? Jeg har snakket med hs om dette og at jeg kan ringe å snakke med de men jeg er engstelig for det. >Hørt så mye negativt om barnevernet. ikke farlig å kontakte barnevernet!!! Bedre at det er DU som kontakter dem, og ikke omvendt
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #8 Skrevet 5. januar 2012 jeg har søkt på egenhånd. Men ungen min har ikke krav på barnehageplass. Og det erveldig vanskelig å få plass her jeg bor da det ikke er noen plasser ledig. derfor har jeg fått beskjed om å kontakte barnevernet for å få de til å hjelpe meg
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #9 Skrevet 15. februar 2012 Vel, her i området er det sånn at uansett om du kontakter barnevernet eller omvendt, så gjør de det de kan for å ødelegge! Har så dårlig erfaring med de, siden de rett og slett ødela hele familien min psykisk pga noen løgnere.. Så vær obs på hvem dere ber om hjelp!
3 nøtter til Askepott Skrevet 15. februar 2012 #10 Skrevet 15. februar 2012 vi har heller ikke plass i barnehagen, man kontakter ikke barnevernet for man ikke får plass. still deg i kø som alle andre og finn dagmamma eller gå i ulønnet perm hvis du ikke får, sånn er det for alle oss andre.
Camillok Skrevet 15. februar 2012 #11 Skrevet 15. februar 2012 Kjære deg, jeg har jobbet en stund på en psykiatrisk poliklinikk og har vært borti dette noen ganger. Du bør ikke være engstelig for kontakt med barnevernet selv om du har psykiske plager, de er der for å hjelpe og finne gode løsninger for at du skal kunne ta vare på barnet ditt på best mulig vis, alle skrekkhistorier om hvordan de fratar en barna osv er i beste fall unyansert. Men det kan absolutt være lurt å høre med f.eks hs om hun kan sette deg i kontakt med en som hun har gode erfaringer med i bv. Det er ikke ulovlig å ha psykiske problemer og være omsorgsperson for barn i Norge, og det er ikke automatisk slik at man blir en dårlig forelder av å være psykisk syk. Bv kan derimot være med pågå gjøre dette lettere, f.eks med barnehage slik at mor kan bruke det hun har av krefter på å være der FOR barnet etter barnehagen. Ofte lettere å ta seg sammen noen timer om dagen. #10: synes det er utrolig unyansert å skrive slik som du gjør, noen har faktisk behov for hjelp fra velferdsstaten Norge og bør slippe å bli kritisert når de åpenbart er nervøs for å gjøre det som må til.
3 nøtter til Askepott Skrevet 15. februar 2012 #12 Skrevet 15. februar 2012 hvor står det at Hi har psykiske probleme #11? hun skriver bare det er vanskelig å få barehageplass der hun bor.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #13 Skrevet 15. februar 2012 Jeg jobber i barnevernet og for det første: majoriteten av de som får hjelp av barnevernet er foreldre som har kontaktet barnevernet selv, så det at man gjør det er verken uvanlig eller farlig. Om det er særskilte grunner til at barnet ditt trenger barnehage så kan du kontakte barnevernet. De kan både hjelpe med plass og betaling av plassen som ledd i et tiltak for å bedre hverdagen for barnet og for familien.
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #14 Skrevet 15. februar 2012 vi har heller ikke plass i barnehagen, man kontakter ikke barnevernet for man ikke får plass. still deg i kø som alle andre og finn dagmamma eller gå i ulønnet perm hvis du ikke får, sånn er det for alle oss andre. Du har altså ikke antenner nok til å skjønne at når hs ber HI kontakte barnevernet så ligger det sikkert noe særskilt til grunn? Jeg legger forøvrig merke til at du jevnt over slenger med leppa. Kanskje på tide å roe ned litt.
Camillok Skrevet 15. februar 2012 #15 Skrevet 15. februar 2012 Trodde det var HI som postet #6.... Ser nå at det ikke er sikkert det er hun som er HI, men som #14 sier, man trenger vel ikke si det rett ut heller når man vurderer å kontakte bv fordi man trenger hjelp. iNGEN foreldre som vil det uten grunn.... selv ikke for gratis barnehage. Til HI: observasjon er ikke nødvendigvis noe som er ille - du og bv har samme mål - ditt barns beste, som sannsynligvis er å være hos deg uansett
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2012 #16 Skrevet 15. februar 2012 Jeg har fått betalt SFO av barnevernet, og har hatt MYE hjelp fra dem. Grunnen er så privat at jeg ikke vil si det her. Men nok til at mange nok ville vært redd barnevernet, og mer til..... Jeg går til psykiater, har miljøterapeut(fra barnevernet, ja). Og får fortsatt mye hjelp. Aldri om barnevernet vil overta omsorgen for mine barn. Det skjer ikke. Så be barnevernet om hjelp, du De har faktisk lover og regler å forholde seg til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå