Hilko Skrevet 5. januar 2012 #1 Skrevet 5. januar 2012 Jeg får muligheten til å ta nettkurs i arbeidstiden pga lite arbeidsoppgaver, og det frister veldig å jobbe med barn og unge. Derfor har jeg sett litt på pedagogisk assistent, barnehageassistent og skoleassistent. Noen som vet hva forskjellen er på disse? Evt hvilke(t) av kursene som vil gjøre mer mer attraktiv for ansettelse? Jeg jobber nå som sekretær, og vil gå en ny vei da dette yrket blir for "kjedelig", sitter mye stille og det er mye papirarbeid og lite omgang med andre mennesker. Noen som har tips til meg?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #2 Skrevet 5. januar 2012 Skal jeg være helt ærlig med deg ville jeg ikke valgt nki nettstudie i det hele tatt. Hvis du ønsker å jobbe med barn i barnehage eller skole så velg heller førskolelærer studie. Om ikke du har mulighet til å studere på heltid så finnes der deltidstudier. Da vil du kunne få både høyere stillinger og høyere lønn samt at du er langt mer atraktiv i arbeidsmarkedet enn de som kommer med nki nettstudie. Jeg tok selv ingeniørstudie som alenemor med små barn og sitter i dag i en leder stilling med høy lønn - alt er mulig:)
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Så bra med tilbakemelding! Jeg har ikke helt klart å tenke lengre enn nesa på det her, og du har jo et veldig godt poeng! "Hvem som helst" kan kanskje komme med et nettkurs fra NKI, mens førskolelærer har litt mer tyngde. Jeg jobber i 80%, så det må vel bli deltidsstudier da.. har nettopp begynt å jobbe igjen etter fødselspermisjon, så ettermiddagene hjemme med vesla betyr jo mer nå enn noen gang Men siden jeg får bruke arbeidstiden på utdanning kan jeg jo gjøre ting på dagtid? Hvor kan man få tatt utdanning som førskolelærer da mon tro? Og må man ha generell studiekompetanse først?
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Ja, du må ha generell studiekompetanse og utdannelsen kan du ta flere steder. Sjekk med de nærmeste høyskolene om de har desentraliserte studier eventuelt deltidsstudium ved den nærmeste høyskolen. Mulig du kan ta utdannelsen via folkeuniversitetet, men det vet jeg ikke sikkert.. søk på nettet så tenker jeg du får svar:) Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå