Gå til innhold

Hva skjer på et Grete Roede kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å gå ned mellom 20 og 30 kg etter graviditet. La på meg like mye sist, og gikk det ned på ca. et år ved å følge Grete Roede kur på internett.. Gikk mye turer ... Denne gangen føler jeg meg ikke like motivert, men VIL gå ned! Lurer på om jeg skulle melde meg på et Grete Roede kurs, men kjenner ingen som har gått på det. Lurer veldig på hvordan kurskveldene er lagt opp. Sitter det ti damer og klager over hvor vanskelig det er å gå ned, eller... hva gjør man? Diskuterer matretter og kommer med tips?... Egentlig fortoner det seg litt kjedelig for meg... men... mange har jo nytte av det!?...

Noen som har gått på kurs som kan fortelle meg hvordan det var?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kurset starter med at alle veier seg og får vite vektnedgangen sin. Så starter selve kurset der alle sitter rundt bordet med kurslederen. Kurslederen går rundt bordet og forteller hvor mye hver enkelt har gått ned og den enkelte får kommentere dette og komme med utfordringer de har etc.. Vekten man har oppgis ikke, bare vektnedgangen! I mitt tilfelle har kurslederen hatt et tema for hver gang hvor hun har fortalt en del og så har det vært tid for spørsmål og kommentarer etterpå. Første kurskveld går bort i å informeres om hvordan opplegget fungerer så den er nok ikke så interressant om du har fulgt opplegget før.. Men jeg fant det iallefall motiverende å møte de samme menneskene en gang i uka som er i samme situasjon og har de samme utfordringene og problemene.. Nå har jeg gått på to kurs og føler ikke behovet for selve kurskvelden, men jeg ska fortsette med drop in kurs hvor jeg bare er innom og veier meg og ellers følger opplegget på egen hånd men da har kurslederen tilgjengelig om jeg har spørsmål om noe....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...