Anonym bruker Skrevet 4. januar 2012 #1 Skrevet 4. januar 2012 Fikk et barn for 9 mnd siden. Det har vært mange ekstra utfordringer med barnet (sykehus, leger, mange bekymringer osv), så det har vært en tøff tid fra dag én. Pga dette har jeg utviklet angst og perioder med depresjon. Jeg går til psykolog, men syns ikke det hjelper all verden. Så nå plutselig gikk det opp før meg at det er snart jobbstart! Det er to mnd til, men jeg ser ikke for meg at jeg klarer å gå ut i jobb igjen om så kort tid. Jeg har mer enn nok med meg selv (og barn) i hverdagen, og det å jobbe med meg selv og angsten. Jeg har allerede fått flere angstanfall da jeg har prøvd og mentalt forberede meg på jobbstart. Så hva gjør jeg, om det viser seg at jeg er på samme sted om to mnd? Er det problematisk å få sykmelding for dette? Tenker at legen tror jeg nå har hatt nok "fri". Men, det har jo ikke det. Det har vært mange mnd med angst, depresjon, bekymringer og frykt. Noe som desverre har satt sine spor. Vil det være aktuelt med sykmld for eks? Er lite sykmeldt, så vet egentlig lite om det.
Nikamo Skrevet 4. januar 2012 #2 Skrevet 4. januar 2012 Det er fullt mulig å gå rett i sykemelding fra permisjon, selv om nav er strengere med dette enn tidligere, da mange prøvde å få lengre permisjon på den måten... :/ Dersom du går til psykolog, så har du sannsynligvis snakket med legen din om dette og fått henvisning derfra? Dermed vil det nok ikke være overraskende at du trenger tid/sykemelding for å bli bra nok til å jobbe. Tenker at du bør drøfte disse bekymringene dine med legen allerede nå, så kan dere sammen finne en bra løsning.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #3 Skrevet 5. januar 2012 Kanskje det hadde vært godt for deg å besøke jobben nå? Bare en liten visitt for å hilse på kollegaer og føle på det å være på arbeidsplassen igjen. Da kan det hende tanken på jobb blir mindre skremmende for deg. Så kan du ta det derfra. Å gå til psykolog er nok uansett et godt råd.
Anonym bruker Skrevet 5. januar 2012 #4 Skrevet 5. januar 2012 Mine første tanker er at det kanskje kunne vært lurt for deg å prøve å jobbe litt, kanskje dette hjelper deg. Få tankene litt bort fra hverdagen hjemme og komme hjem med litt ny energi og friske tanker. Snakke med lege og arbeidsgiver er kanskje lurt, kanskje dere kan finne en løsning på dette. Det er ikke sikkert det hjelper å gå hjemme så mye lenger heller, siden psykolog ikke hjelper så mye. Jeg slet ikke psykisk etter fødsel men har sliti før der, og psykolog hjalp ikke meg. Jobb og en god venn jeg kunne lufte ut mine tanker med var det som hjalp meg. Så prøv å se mulighetene for andre muligheter som kan hjelpe deg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå